Bargeres blijft ongeslagen in matige wedstrijd tegen Zwartemeerse Boys

22 september 2013 1e elftal

Ook slechte wedstrijden moet je winnen en dat gold zeker voor Bargeres – Zwartemeerse Boys. Bargeres startte de beginfase nerveus waardoor ook zomaar een 0 – 2 achterstand op het scorebord had kunnen staan. De eerste aanval van Bargeres na ruim 10 minuten was wel raak. Een corner van Patrick Schuttrups werd door Zwartemeerse Boys verdediger Richard Knol pardoes in eigen doel gekopt, 1 – 0. Het doelpunt was voor Bargeres tevens het sein om de wedstrijd beter op te pakken. Zwartemeerse Boys kreeg weinig kansen meer en Bargeres begon beter te voetballen. Een afstandsschot van Patrick Schuttrups ging net over het doel van Zwartemeerse Boys keeper Marco Hoogeveen. Even later een mooie voorzet van de opgekomen Leon de Labije die door Jorrit Visser net over werd gekopt. Zwartemeerse Boys kwam echter in de blessuretijd van de eerste helft nog op gelijke hoogte. Scheidsrechter Ritske Tuinstra uit Niebert twijfelde bij een ingooi en de gasten waren Bargeres te slim af en na de snelle spelhervatting kon Stef Post vrij op keeper Melvin de Vroet afgaan nadat hij Rik Zinnemers handig had uitgespeeld. Zijn diagonale inzet was onhoudbaar voor de Bargeres keeper en met een 1-1 ruststand ging Bargeres met een teleurstelling de kleedkamer in. Na de rust was het betere spel aan Bargeres zijde. De thuisploeg wist echter moeilijk de kansen af te maken. Een voorzet van Reinier Visser werd terug gekopt door Wouter Huizing op Jorrit Visser maar Visser had vandaag het vizier niet op scherp staan en aarzelde te lang waardoor de verdediging alsnog kon ingrijpen. Even later probeerde Wouter Huizing het zelf maar zijn schot belandde op de paal. Een fraaie diepte pass van Wouter Huizing op Jorrit Visser zette de blonde spits alleen voor keeper Marco Hoogeveen . Visser kon kiezen maar prikte de bal alsnog naast het doel. In de 70ste minuut was het wel raak. Uit een afgeslagen corner van Reinier Visser kon de opgekomen Frank Smalbil met zijn schot door een dicht bevolkt strafschopgebied  de 2 – 1 aantekenen. Zwartemeerse Boys probeerde daarna nog wat terug te doen en de defensie van Bargeres kwam onder druk te staan. De beste kans kreeg Ferdy Arling die vrij voor Melvin de Vroet de bal via de keeper op de lat zag verdwijnen. In de blessuretijd viel alsnog de derde treffer voor Bargeres . Reinier Visser werd door de broertjes Mario  en Marco Kiers in de sandwich genomen in de 16 meter. Scheidsrechter Tuinstra wees gedecideerd naar de penalty stip. Geheel in de sfeer van de wedstrijd werd de penalty gemist door Joost Trip maar in de rebound wist hij in derde instantie alsnog te scoren. Daarmee was de wedstrijd gelopen en kon Bargeres de tweede overwinning op rij noteren. Hopelijk volgende week in de uitwedstrijd tegen Raptim een beter voetballend Bargeres want slechte wedstrijden win je niet altijd.

Doelpunten: Richard Knol, e.d 1 – 0 (11), Stef Post 1 – 1 (45), Frank Smalbil 2 – 1 (70), Joost Trip 3 – 1 (92)

Gele kaarten: Bargeres, Reinier Visser. Zwartemeerse Boys, M. Kiers, D. Huls

Arjen Visser