Bargeres gooit roer om en wint bij ZFC Zuidlaren

15 december 2014 1e elftal

Niet mooi hoeft niet lelijk te zijn. Dit zal Bargeres trainer Peter Timmer hebben gedacht vóór de wedstrijd tegen ZFC Zuidlaren. Het roer ging om. Met opbouwend voetbal werden tot nu toe maar 4 punten gehaald dus als het nodig is dan maar een lange trap naar voren. Daarnaast was Bargeres vandaag zeer effectief in het benutten van de kansen. En last but not least was  een portie geluk aanwezig dat voortdurend ontbrak in de voorgaande wedstrijden.

Al na 6 minuten kwam Bargeres op voorsprong. ZFC Zuidlaren was duidelijk sterker maar faalde in de afronding. Vooral tegen de rust kwam Bargeres goed weg bij hachelijke situaties in de 16 meter. Na de rust kreeg de ploeg uit Emmen meer grip op de wedstrijd en werden de voortdurend opkomende Robin Wolters en Pim Perk aan banden gelegd. Toch was het laatstgenoemde die de 1 – 1 op het scorebord bracht en zag het er even donker uit voor Bargeres. De ploeg wist echter binnen 10 minuten opnieuw op een voorsprong te komen. Toen uiteindelijk de 1 – 3 ook nog viel waren de aanvalsgolven van de thuisploeg wel geneutraliseerd en kon Bargeres de tweede overwinning vieren in dit seizoen en de laatste plaats in de rangschikking overdoen aan Zwartemeerse Boys.

De eerste helft was duidelijk in het voordeel van ZFC Zuidlaren. Het had bij de rust ook 3-1 kunnen staan maar de thuisploeg wist de vele kansen niet te benutten. Met name vanaf de rechterflank van de thuisploeg kwam regelmatig gevaar. De opkomende Robin Wolters en Pim Perk lieten verschillende keren links back Wesley Ridderbusch hun hakken zien. Al in de 4de minuut testte Kevin de Graaf op een terug gelegde bal van Jordi Hamming doelman Melvin de Vroet van Bargeres. Bargeres kwam onverwacht op voorsprong. Een corner van Patrick Schuttrups werd verkeerd beoordeeld door keeper Milan van der Spoel en de bal verdween zomaar in het doel van Zuidlaren, 0 – 1. De thuisclub zette er nog een tandje bij en Pim Perk stuitte vanaf rechts op doelman Melvin de Vroet, een kopbal van Robin Wolters uit een voorzet van Dick Scholte kwam in de handen van de Vroet en Jordi Hamming verscheen opnieuw alleen voor het Bargeres doel en schoot over. Aan de andere kant ging een voorzet van Jorrit Visser tot schrik van de verdediging van Zuidlaren maar net aan de verkeerde kant van de paal langs. Op slag van rust leek Bargeres onder de druk te bezwijken. Een scrimmage in de 16 meter leidde echter wonderbaarlijk niet tot een doelpunt en even later ging een voorzet van Dick Scholte voor een leeg doel langs en kwam Yander Elling een teenlengte tekort. Bargeres was blij dat het rustsignaal van scheidsrechter Jasper Ottens uit Rolde zonder schade werd bereikt.

Aangeslagen

De tweede helft had Bargeres de zaken beter op orde. De opkomende backs werden vroegtijdig gestoord, Ridderbusch had de linker flank onder controle en op het middenveld werd steeds meer de slag gewonnen. Nu had ZFC Zuidlaren echter wel genoeg aan de eerste de beste kans. Pim Perk werd op de rechterflank aangespeeld in de 54ste minuut en schoot fraai diagonaal in, 1 – 1. Ondanks de tegenslag ging Bargeres vrolijk verder met het betere voetbal in de tweede helft. De inzet werd beloond want 10 minuten na de gelijkmaker kwam Bargeres opnieuw op voorsprong. Een mooie snelle uitgespeelde aanval via Jorrit Visser die vanaf rechts Gilles Jan Kalter wist te bereiken en op de 16 meter de geheel vrij staande Hidde Rog aanspeelde die fraai afrondde, 1 – 2. De thuisploeg was aangeslagen en vanaf dat moment kwam er nauwelijks meer gevaar voor het doel van Bargeres. In de 85ste minuut werd de wedstrijd definitief in het slot gegooid. Jorrit Visser legde de bal terug op de ingevallen Joey de Vroet die de bal op randje 16 meter bijzonder fraai in de linker bovenhoek krulde en keeper Milan van der Spoel kansloos liet. Bargeres zat op rozen en kwam in de slotminuten nog één keer in gevaar waarbij de prima spelende A-junior Vincent Buikema doelman Melvin de Vroet te hulp moest schieten en de bal van de doellijn schoot. Het was niet het beste voetbal van Bargeres zijde maar bijzonder effectief en de drie punten kan de ploeg uit Emmen zeer goed gebruiken. Bargeres heeft daarmee de laatste plaats overgedaan aan Zwartemeerse Boys.

Zondag de laatste thuiswedstrijd van dit jaar tegen Titan.

Scoreverloop:
6. Patrick Schuttrups 0 – 1