Bargeres kan SVV’04 niet bijbenen

07 april 2014 1e elftal

SVV’04 is bijna kampioen. Mogelijkerwijs deze week al als Twedo de uitwedstrijd speelt tegen Ter Apel ’96 FC. Daarmee komt een einde aan een periode van vijf jaar dat beide clubs in de 4e klasse (2009/2010) respectievelijk in de derde klasse uitkwamen (2010-2014). De clubs hebben een prima verhouding met elkaar en dat zal ook in de toekomst niet veranderen. De wijze waarop Bargeres vanmiddag verloor van SVV’04 doet nog eens pijn. Bargeres was geen schim van de ploeg van de laatste weken en liet zich op alle fronten aftroeven.

In de duels was SVV’04 scherper, de tweede bal was bijna altijd voor de thuisploeg en er ging bij Bargeres veel mis in de passing. We zouden SVV ’04 tekort doen door de winst te verklaren uit het slechte spel van Bargeres. SVV’04 combineerde goed en was op het middenveld heer en meester. Evenals in de thuiswedstrijd keek Bargeres na 16 minuten al tegen een 2 – 0 achterstand aan. De kansen waren legio voor de thuisclub in de eerste helft en dat de schade niet groter werd lag vooral aan de slechte afwerking van SVV’04. Na de rust leek Bargeres meer vat op het spel van SVV’04 te krijgen. Het waren de eerste 15 minuten van de tweede helft dat Bargeres de thuisploeg pijn had kunnen doen maar de stootkracht bij de gasten was ver te zoeken. Toen uiteindelijk de 3 – 0 viel was de wedstrijd definitief gestreden. Bargeres kreeg in de slotfase nog een penalty van de prima leidende scheidsrechter Bennie Miggels uit Staphorst. In de trend van de wedstrijd werd ook deze kans niet benut en was het SVV’04 die uiteindelijk terecht met de 3 punten er vandoor ging.

Gewaarschuwd

De eerste 5 minuten leek het nog een gelijk opgaande wedstrijd te worden maar daarna nam SVV’04 het heft in handen. Er was door trainer Peter Timmer van Bargeres nog zo voor gewaarschuwd de beginfase zonder kleerscheuren door te komen maar het mocht niet baten. In de 8ste minuut kopte Gerband Schoemakers de 1 – 0 binnen nadat in eerste instantie de kopbal van Mark Heijnen nog werd gepareerd door keeper Melvin de Vroet. Even later werd een corner van Harmen Stuiver verkeerd beoordeeld door de anders zo balvaste Melvin de Vroet. De bal kwam bijna pardoes op het hoofd van Michel Kerkdijk, 2 – 0. Daarna had SVV’04 diverse kansen om de wedstrijd al vroegtijdig in het slot te gooien maar De Vroet stond voorlopig een groter doelsaldo in de weg. Een kopbal van Bastian Zondag werd door de keeper van Bargeres met de voet van de lijn gehaald. Ruben Prinsen werd in kansrijke positie gebracht maar schoot over. Mark Heijnen kon op slag van rust, na gerommel in de Bargeres defensie, vrij op De Vroet afgaan maar ook zijn inzet werd door de keeper gekeerd. Bargeres zette hier bitter weinig tegenover. De spitsen Leon Smalbil en Jorrit Visser werden nauwelijks bereikt en als ze aan de bal waren was vaak de aansluiting niet aanwezig vanuit het middenveld.

Verkeerd

In de beginfase van de tweede helft leek Bargeres meer grip te krijgen op de wedstrijd. Het was het moment om de koploper in de derde klasse pijn te doen en de wedstrijd te kantelen. SVV’04 leek het wat te makkelijk op te pakken en bijna hadden de Schoonebeekers de gasten nog geholpen aan een eigen doelpunt. Een voorzet van Pascal de Sevren Jacquet werd door Michiel Kerkdijk verkeerd beoordeeld en bijna in eigen doel geschoten. SVV’04 bleef echter de beste kansen houden. Een corner van Gerbrand Schoemakers werd rakelings naast gekopt door Michel Kerkdijk. Een afstandsschot van Bastian Zondag moest door De Vroet op de vuisten worden weg gestompt. In de 70ste minuut viel definitief het doek voor Bargeres. De prima ingevallen Mart Vos, Gerbrand Schoemakers was in de eerste helft door een blessure uitgevallen, mocht vrij op links opstomen. Hij kapte verdediger Mick Willems eenvoudig uit en zijn voorzet op Mark Heijnen kon door laatstgenoemde eenvoudig worden binnen getikt, 3 – 0. Bargeres deed in de slotfase nog enigszins van zich spreken. Een voorzet van Reinier Visser werd doorgekopt door Joost Trip en bracht Leon Smalbil in een vrije kopkans positie. Het was de eerste kans van Bargeres maar keeper Dennis Bos stond zijn mannetje. Een schot van Jorrit Visser werd door keeper Bos uit het doel gestompt voor de voeten van Frank Smalbil. Smalbil zijn inzet werd door de keeper tot corner verwerkt. In de slotfase kreeg Bargeres nog een penalty van de uitstekend leidende scheidsrechter Bennie Miggels uit Staphorst. Het was typerend voor de wedstrijd dat, na de nodige twijfel, de ingevallen Rik Zinnemers de penalty moest nemen. Zinnemers zijn inzet werd ook nu gekeerd door keeper Dennis Bos. SVV’04 liet zich ook in de slotfase niet onbetuigd en Mark Heijnen kreeg nog een grote kans na een verre uittrap van keeper Bos. Hij kon de hoek uitzoeken maar ook nu was De Vroet weer paraat. Gelukkig had de scherpschutter van SVV’04 het vizier vanmiddag niet op volle scherpte staan anders was de uitslag zeker nog groter uitgevallen.

Doelpunten
SVV’04: Gerbrand Schoemakers, Michel Kerkdijk, Mark Heijnen

Gele kaarten
Bargeres: Mick Willems

TV Drenthe was aanwezig om beelden te maken voor het programma Onze Club. Deze beelden zijn hier terug te zien op hun website.