Bargeres keert rollen om en wint van Protos

09 april 2015 1e elftal

In de uitwedstrijd werd Bargeres in de beginfase overtroefd door Protos en stond al na 16 minuten op een 2 – 0 achterstand. In de thuiswedstrijd waren de rollen net omgekeerd. Nu overtroefde Bargeres de tegenstander in de beginfase en stond het na 27 minuten 2 – 0 voor Bargeres. De uitwedstrijd eindigde destijds in een 5 – 2 nederlaag. Nu werd in de thuiswedstrijd uiteindelijk een terechte 3 – 0 overwinning behaald door Bargeres. Daar waar meestal de kracht ligt van Protos, fysiek sterk in de duels, was vandaag van deze kwaliteit weinig te zien. Omgekeerd zat Bargeres er wel dicht op waardoor het middenveld vooral in de eerste helft een prooi was voor de thuisclub. Trainer Cor Lubach van Protos probeerde in de tweede helft met 2 wissels nog het roer om te gooien maar het mocht niet baten. Bargeres bleef de bovenliggende partij ook al kreeg Protos in de tweede helft meer kansen.

Na 5 minuten stond het scorebord op het zonnige sportpark Easy Fit al op 1 – 0. Een corner van Wouter Huizing werd ingekopt door Hidde Rog. Vervolgens kreeg Bargeres diverse kansen om de voorsprong uit te breiden. Een voorzet van Reinier Visser op Wouter Huizing werd door Huizing terug gelegd op een verdediger van Protos. Een corner van Patrick Schuttrups werd van de lijn gehaald door een verdediger van Protos. Leon de Labije kwam met zijn hoofd net te laat op een fraaie vrije trap van opnieuw Patrick Schuttrups. Uiteindelijk kwam de 2 – 0 in de 27ste minuut. Een voorzet van Jorrit Visser kwam via een verdediger van Protos bij Reinier Visser die vervolgens van buiten de 16 meter direct inschoot. Keeper Willy Voorstok verkeek zich op de inzet en de bal verdween tussen de benen van de keeper in het doel van Protos. Protos kon tegen al deze aanvallen maar weinig tegenover zetten. In de slotfase van de eerste helft scoorde de ingevallen Gilles Jan Kalter uit een snelle aanval van Bargeres maar dit doelpunt werd door scheidsrechter Douwe Pals uit Erica afgekeurd vanwege buitenspel. Jorrit Visser kreeg uit een solo actie nog een goede kans en een dieptepass op Gilles Jan Kalter werd door de spits net naast geschoten.

Na de rust probeerde trainer Cor Lubach met het inbrengen van Kay Bosch en Roy Mittendorff de trend te doorbreken. Protos kreeg meer kansen en Bargeres liet zich meer terug vallen op eigen helft. De beste kans was in de 49ste minuut voor Stef Smits die de diepte werd ingestuurd op rechts maar zijn schot ging over het doel. Zo kwam er nog een corner van Stef Smit die de vrij staande Dennis Spang bereikte, zijn inzet werd door Melvin de Vroet tot corner verwerkt. Het waren de belangrijkste wapenfeiten van Protos. Bargeres kreeg nog diverse kansen om de score uit te bouwen. Patrick Schuttrups schoot op afstand net over evenals Reinier Visser van rand 16 meter. Uiteindelijk besliste Jorrit Visser de wedstrijd. Een voorzet van Wouter Huizing werd verkeerd ingeschat door een verdediger van Protos waardoor Visser vrij op keeper Willy Voorstok kon afgaan. Visser ronde fraai af en bracht daarmee de eindstand op 3 – 0. Scheidsrechter Douwe Pals uit Erica moest het meer hebben van macht dan kracht en vergiste zich in de slotfase nog behoorlijk. Jorrit Visser was op weg naar zijn tweede treffer en werd daarbij onderuit gehaald door keeper Willy Voorstok. Terwijl iedereen een penalty verwachte , gaf scheidsrechter Pals Visser een gele kaart tot verwondering van menig speler. Het was een foute beslissing die verder gelukkig geen fatale gevolgen had. Bargeres is met deze overwinning weer 2 plaatsen gestegen maar iedere wedstrijd is in de komende periode een finale waarvan de afloop zeker nog niet bekend is.

Doelpunten: 5. Hidde Rog 1 – 0, 27. Reinier Visser 2 – 0, 73. Jorrit Visser 3 – 0

Gele kaarten: Bargeres: Jorrit Visser. Protos: Dennis Spang, Stefan Meijerink

Arjen Visser