Bargeres verliest ook laatste wedstrijd tegen Twedo

15 mei 2015 1e elftal

Bargeres was al gedegradeerd maar probeerde er tegen Twedo nog een echte wedstrijd van te maken. Dat was zeker het geval in de eerste 20 minuten en toch keek Bargeres merkwaardig genoeg toen al tegen een 0 – 3 achterstand aan. Twedo was in deze fase zeer effectief, Bargeres slordig in de defensie en uit de 3 kansen wist Twedo 100 % rendement te halen. Het hielp Twedo in het zadel en Bargeres in de put. De rust werd bereikt met een 0 – 4 achterstand. Na de rust een soortgelijk beeld waarbij Bargeres zich nauwelijks kansen wist te creëren en Twedo rustig de wedstrijd uit kon voetballen. Uiteindelijk kwam een eindstand van 1 – 7 op het scorebord. Voor Bargeres zit daarmee het seizoen erop. Het was een zwaar seizoen waarbij trainer Peter Timmer in totaal van 28 spelers gebruik moest maken. Het tekent het blessureleed gecombineerd met een smalle selectie verklaart al snel het kwaliteitsprobleem. Na de winterstop werd het steeds duidelijker dat aan degradatie niet te ontkomen viel. Wellicht verstandelijk ook een logisch gegeven maar gevoelsmatig niet te accepteren. Volgend seizoen nieuwe kansen voor jeugdspelers en dan kan weer aan de opbouw gewerkt worden door trainer Peter Timmer.

Bargeres voetbalde in de beginfase best aardig en de middenvelders wisten elkaar goed te vinden. Toch was het Bargeres zelf die de tegenstander in het zadel hielp. Slordig balverlies op het middenveld leidde al na 5 minuten het eerste doelpunt in van Sander Boer, 0 – 1. Bargeres was nog niet van de schrik bekomen of de 0 – 2 lag al in het doel. Een slim voorzetje van Mark Middendorp kon zomaar worden doorgekopt door Mark Rabbers en keeper Melvin de Vroet was kansloos. Bargeres bleef voetballen maar wist zich nauwelijks kansen te creëren. In de 20ste minuut werd al een 0 – 3 stand bereikt. Niek Rabbers mocht vanaf rechts vrij opkomen en zijn voorzet werd uitstekend afgerond door broer Mark Rabbers. In de slotfase van de eerste helft mocht de geheel vrijstaande Sander Boer na een passje van Hendrik Venema de 0 – 4 ruststand binnen schieten. Bargeres kon hier slechts één goede kans tegenover zetten. Een afgeslagen vrije trap van Patrick Schuttrups werd door Gilles Jan Kalter met een omhaal in het doel gebracht en van de lijn gekopt door een van de verdedigers van Twedo.

In de tweede helft ging Twedo rustig door met combineren en kreeg ook veel ruimte van Bargeres. Een inzet van Mark Rabbers werd in de rebound ingeschoten door Bas Kamst, 0 – 5, ja hij was er ook nog!!. Kamst mocht even later een penalty nemen nadat Sander Boer volgens scheidsrechter F. Janssen was geblokkeerd. Bas Kamst schoot de penalty onberispelijk in, 0 – 6. In de laatste 15 minuten kreeg Bargeres ook nog een penalty nadat Joey de Vroet in de 16 meter onderuit was gehaald. De penalty werd benut door Wouter Huizing, 1 – 6. Bas Kamst mocht uiteindelijk een ware hattrick optekenen. Een voorzet van Daniel Mulder was wel besteed aan de geheel vrij staande Kamst, 1 – 7.

Dan nog maar wat statistieken van dit afgelopen seizoen:

De meeste wedstrijden werden gespeeld door Wouter Huizing, 26, Gilles Jan Kalter/Pascal de Sevren Jacquet, 25 en Melvin de Vroet als goede derde met 24 wedstrijden.

Topscorer Wouter Huizing met 9 doelpunten gevolgd door Gilles Jan kalter met 7 doelpunten en vervolgens Hidde Rog/Reinier Visser met 4 doelpunten

Het was een seizoen met geen rode kaarten, en 31 gele kaart. De speler met de meeste gele kaarten had er 6 stuks.

In totaal maakte trainer Peter Timmer gebruik van 28 spelers over het gehele seizoen.

Namens voetbalclub Bargeres, spelers en staf wens ik iedereen een mooie zomer en een goede vakantie. Tot volgend jaar in de 4de klasse met dank aan alle supporters die ons dit seizoen ondersteund hebben en als blijk van waardering onderstaand spandoek vandaag aan de borden hadden gehangen. We kunnen weer op jullie rekenen volgend seizoen en jullie op de selectie.

Doelpunten:

Bargeres: 72. Wouter Huizing 1 – 7

Twedo: 5/41. Sander Boer 0 – 1/0 – 4, 9/20. Mark Rabbers 0 – 2/0 – 3, 49/69/87. Bas Kamst 0 – 5/0 – 6/1 – 7

Gele kaarten: Bargeres: Patrick Schuttrups.

Arjen Visser