Bargeres verslaat Wildervank in slotfase

18 november 2013 1e elftal

Bargeres speelde de beste wedstrijd tot nu toe in deze competitie en won verdiend van Wildervank met 1 – 2. De overwinning kwam pas in de slotfase tot stand.

In de eerste helft was het een min of meer gelijk opgaande wedstrijd met een licht overwicht voor Bargeres. Wildervank kwam in de 23ste minuut op voorsprong door de snelle Stefan Mulder, 1 – 0. Bargeres had goede kansen maar wist zichzelf niet te belonen. In de tweede helft zette Bargeres Wildervank de duimschroeven aan. Een actie van Jorrit Visser eindigde in een overtreding van Wildervank en door de Duitse scheidsrechter Tobias Bakker terecht toegekende penalty werd feilloos benut door Reinier Visser, 1 – 1. Bargeres rook de overwinning en kreeg loon na werken door een fraai afstandsschot van Joost Trip, 1 – 2. Het arbitrale trio werd in deze wedstrijd gevormd door de Duitse scheidsrechter Tobias Bakker, geassisteerd door de grensrechters Simons Hoogendoorn uit het Duitse Weener en de KNVB grensrechter Nick Alberts.

Een gelijk opgaande strijd in de beginfase. De beste kans was voor Bargeres. Een steekpass van Joost Trip zette Jorrit Visser in doelrijpe positie. De blonde aanvaller rondde af met een hard schot dat door keeper Michel Bakker via de vingertoppen tot corner werd verwerkt. Wildervank kwam zo nu en dan dreigend voor het Bargeres doel en met name de snelle Stefan Mulder kwam voortdurend op de rechterflank voorbij Raymond de Groot. In de 20ste minuut resulteerde dit in de beste kans voor Wildervank. Mulder zijn voorzet van de achterlijn werd bij de eerste paal over geschoten door Colin Steenge en Bargeres kwam goed weg. Even later in de 23ste minuut was het opnieuw Stefan Mulder die zich vrij speelde en onberispelijk inschoot, 1 – 0. Bargeres liet zich niet van de wijs brengen en het sterke middenveld met Pascal de Sevren Jaquet, Joost Trip en Jelmer Visser kregen steeds meer controle op het spel. Duels werden gewonnen en de opbouw was bijzonder verzorgd echter doelpunten bleven uit.

Kopkracht

Bargeres wist dat hier iets viel te halen en de druk werd dan ook op de defensie van Wildervank opgevoerd in de tweede helft. Wildervank moest terug en Bargeres voetbalde op de helft van Wildervank. Tot echte uitgespeelde kansen kwam het in eerste instantie niet en Wildervank bleef gevaarlijk in de counter met de snelle spitsen en de dode momenten met de kopkracht van Jeroen Jannenga . Zo moest Melvin de Vroet een indraaiende corner van Kevin Gelling uit het doel boksen. Aan de andere kant werd een vrije trap van Reinier Visser in de 16 meter weggewerkt en in de rebound door Joost Trip prima ingeschoten maar door keeper Michel Bakker tot corner verwerkt. Even later werd Wouter Huizing in de 16 meter aangespeeld en in de draai schoot Huizing net naast het doel. De druk van Bargeres werd steeds groter en het was wachten op de gelijkmaker. In de 70ste minuut werd Jorrit Visser onderuitgehaald in de 16 meter en “Schiedsrichter Herr Tobias Bakker” wees terecht naar de penalty stip. Reinier Visser maakte de verdiende gelijkmaker, 1 – 1. Bargeres rook de overwinning en in een scrimmage in de 16 meter schoot Joost Trip net naast het doel. Even later had Trip het vizier wel recht staan en vanaf circa 30 meter schoot hij de bal onhoudbaar voor keeper Michel Bakker in de linker onderhoek, 1 – 2. Het was de winnende treffer en Bargeres kon terugzien op een prima wedstrijd waarin vriend en vijand het eens was over de uitslag.

Doelpunten

Wildervank: Stefan Mulder (23), 1 – 0