Onnodig verlies Bargeres tegen FC Ter Apel ’96

17 maart 2014 1e elftal

Drie keer een mentale tegenslag was teveel voor Bargeres en de ploeg verloor daardoor onnodig van hekkensluiter Ter Apel ’96. Na een snelle voorsprong door een doelpunt van Jorrit Visser kwam Ter Apel al in de zelfde minuut door slordig verdedigen via Roel Uil terug in de wedstrijd. Vervolgens miste Reinier Visser voor Bargeres een strafschop en tot overmaat van ramp kwam Ter Apel in de blessuretijd van de eerste helft op een 2 – 1 voorsprong door een fraaie kopbal van Arjen Norder. Bargeres probeerde in de tweede helft Ter Apel onder druk te zetten en slaagde daar ook grotendeels in maar wist de riante kansen niet te benutten. In de slotfase kreeg Ter Apel ook nog goede kansen om de voorsprong verder uit te breiden. Gezien het wedstrijdbeeld had Bargeres meer verdiend. Scheidsrechter Joop de Vries had opmerkelijk genoeg 7 gele kaarten nodig om de ze sportieve wedstrijd tot een goed einde te brengen.

Bargeres startte de wedstrijd met goed voetbal en de ruimte werd ook gegeven door Ter Apel. In de 10de minuut werd Bargeres al beloond. Een pass van Reinier Visser bereikte Jorrit Visser en de spits draaide fraai weg van zijn directe tegenstander, omspeelde keeper Brian de Jonge en maakte het openingsdoelpunt, 1 – 0. Er leek voor Bargeres niets aan de hand maar Ter Apel kwam in de dezelfde minuut al weer op gelijke hoogte. Een dieptepass van Joey Huizingh bereikte Roel Uil die aan de binnenkant van zijn directe tegenstander de weg naar het Bargeres doel kon vervolgen en fraai afrondde, 1 -1. Ter Apel putte moed uit de snelle tegentreffer en even later was Jeroen Schoonbeek dicht bij de volgende treffer maar de spits schoot in het zijnet. Bargeres was ook dicht bij de tweede treffer. Leon Smalbil bereikte Jorrit Visser en de blonde spits schoot net naast het doel van Ter Apel. Uit een corner van Reinier Visser maakte Marcel Schlimbach hands en de terecht toegekende strafschop werd echter door Reinier Visser gemist , keeper Brian de Jonge wist de bal uit de hoek te stompen. Bargeres was enigszins aangeslagen en de fraaie boogbal van Roel Uil kon nog maar ter nauwer nood over de lat worden getikt door Melvin de Vroet. Op slag van rust kwam Ter Apel onverwachts op een voorsprong. Slecht uitverdedigen door de Bargeres defensie zette verdediger Raymond de Groot onder druk. Een onschuldige handsbal werd door scheidsrechter Joop de Vries terecht beoordeeld op een vrije trap maar de daarop volgende gele kaart was nergens voor nodig. De vrije trap van Jeroen Schoonbeek kon vrij ingekopt worden door Arjen Norden, 2 – 1.

Verhogen

In de tweede helft zette Bargeres Ter Apel onder druk. In de 49ste minuut werd Jorrit Visser van achteren onderuit gehaald in de 16 meter maar scheidsrechter Joop de Vries zag hier niets in. Trainer Peter Timmer probeerde met verse wissels de druk te verhogen maar de ongelukkige Wouter Huizing moest binnen 5 minuten alweer het veld verlaten vanwege een knieblessure. Reinier Visser kreeg nog een opgelegde kans oog in oog met keeper Brian de Jonge, na een combinatie met Rob Stiekema, die inmiddels naar voren was gedirigeerd. Visser zijn inzet werd met de teen van keeper de Jonge van de lijn gehaald en zo had Bargeres ook geen geluk. In de slotfase kreeg ook Ter Apel nog een paar goede kansen door de één op één situatie in de Bargeres defensie. Arjen Norder, die toch moeilijk af te stoppen was door de defensie van Bargeres, kwam helemaal vrij voor keeper Melvin de Vroet. In de afwerking miste Norder de precisie en schoot over het doel. Scheidsrechter Joop de Vries uit Veendam deelde 7 gele kaarten uit. Een groot aantal bij een sportieve wedstrijd. Bargeres zal de komende wedstrijden nog minstens 6 punten moeten verzamelen om uit de degradatiezone te blijven. Vandaag lieten de gasten uit Emmen daartoe een goede mogelijkheid liggen.

Doelpunten
Bargeres: Jorrit Visser (10)
FC Ter Apel ’96: Roel Uil (11), Arjen Norder (45)

Gele kaarten
Bargeres: Frank Smalbil, Raymond de Groot, Pascal de Sevren de Jacquet
FC Ter Apel ’96: Marcel Mulder, Roel Uil, Thijs Over, Marcel Schlimbach.