Sleen daagt Bargeres uit maar verliest met 1 – 3

05 mei 2014 1e elftal

Bargeres was voor de verandering op de fiets naar Sleen gegaan. Na afloop van de wedstrijd was afgesproken om gemeenschappelijk een feestje te vieren. Voorafgaand aan de wedstrijd was in de kleedkamer een shirt van de pupil van de week opgehangen met daarboven de naam van Jorrit Visser. Een ludieke grap die zeker gewaardeerd werd door de blonde spits.  Uiteindelijk haalde Jorrit Visser zijn gram door de beslissende derde treffer te scoren en in een direct duel keeper Kris Ludwig te passeren, de waarschijnlijke hoofddader van de grap. Daarmee was de wedstrijd wel gespeeld.

Voor beide teams stond er weinig meer op het spel. Bargeres was in de eerste helft de betere ploeg en zette druk op de defensie van Sleen. Het enige minpunt was dat ondanks de vele kansen de Bargeres spitsen niet tot scoren kwamen. Sleen wist in de sporadische uitvallen te scoren door een prima actie van Derek Slot. Na de rust kwam Sleen beter in het spel en in de eerste 20 minuten had Sleen de mogelijkheid om Bargeres definitief te verslaan. Na de rode kaart van Gert-Jan Cremers van Sleen  trok het elftal zich terug op eigen helft. In de laatste 15 minuten besliste Bargeres uiteindelijk het treffen door doelpunten van achtereenvolgens Leon Smalbil, Joost Trip en Jorrit Visser. Scheidsrechter Ritske Tuinstra uit Niebert kon terug zien op een prima wedstrijd.

Gepareerd

Bargeres opende sterk en creëerde zichzelf diverse kansen. Keeper Kris Ludwig van Sleen zag voortdurend ‘blauwhemden’ verschijnen maar de keeper was op zijn plaats. Achtereenvolgens faalde Pascal de Sevren Jacquet alleen voor de keeper na een pass van Jorrit Visser. Even later verscheen Jorrit Visser alleen voor keeper Ludwig maar ook zijn inzet werd gepareerd. Reinier Visser kopte een voorzet van Leon de Labije in de handen van Ludwig en spits Leon Smalbil schoot hoog over nadat de bal terug gelegd werd door Jorrit Visser. Uiteindelijk leek Jorrit Visser nog te scoren nadat hij het obstakel Ludwig was gepasseerd maar nu was het een verdediger van Sleen die de bal van de lijn haalde.  Sleen kon daar weinig tegen overzetten maar kwam in de 12de minuut toch onverwacht op voorsprong. Derek Slot mocht enkele spelers passeren in de defensie van Bargeres en zijn stiftje was fraai en onhoudbaar voor keeper Ingmar de Labije van Bargeres die vaste keeper Melvin de Vroet verving, 1 – 0. In de slotfase van de eerste helft kreeg Sleen nog een goede kans na een pass van Bert Wolken op de vrij staande Sjaak Wiegers. Wiegers had  het vizier niet op scherp staan in deze afscheidswedstrijd en zijn inzet belandde in de handen van keeper Ingmar de Labije.

Midden

In de tweede helft had Sleen de wedstrijd kunnen beslissen. Met name in de beginfase was de thuisclub overheersend. Hayri Heling kreeg een goede scoringskans na slordig balverlies op het middenveld van Bargeres maar schoot via keeper De Labije tot corner. Uit de corner werd door een aanvaller van Sleen op de onderkant van de lat gekopt en de bal alsnog door Joost Trip van de doellijn gehaald. Even later schoot de sympathieke spits van Sleen, Hayri Heling, op de kruising.  Bargeres kwam in deze fase goed weg. Sjaak Wiegers kreeg in het midden van de tweede helft nog een publiekswissel en aan hem werd een prachtig ingelijst shirt overhandigd met nummer  10.  De omslag in de wedstrijd kwam in de 64ste minuut. Leon de Labije raakte betrokken in een opstootje met Gert-Jan Cremers. Cremers gaf Labije een schopje na. De prima leidende scheidsrechter Tuinstra kon niet anders dan rood trekken. Sleen ging daarna terug in de defensie en dat werd de thuisploeg uiteindelijk fataal. De snelle combinaties bij Bargeres volgden elkaar nu op. Rutger Neef stuurde Reinier Visser op links weg en zijn afgemeten voorzet werd ingekopt door Leon Smalbil, 1 – 1. Drie minuten later een snelle combinatie door de defensie van Sleen waarbij Jorrit Visser uiteindelijk terug legde op Joost Trip die onhoudbaar voor keeper Kris Ludwig inschoot, 1 – 2. Nog drie minuten later een dieptepass van Joost Trip op Jorrit Visser die in een rechtstreeks duel met keeper Kris Ludwig de keeper aftroefde en de 1 – 3 op het scorebord bracht.

Rutger Neef leek in de slotfase de score nog verder op te voeren na een prima passeeractie en het opvolgende  stiftje ging echter net naast het doel van Ludwig. De wedstrijd was gespeeld, scheidsrechter Ritske Tuinstra kon terug zien op een prima wedstrijd en beide ploegen konden het met de uitslag eens zijn. Daarna brandde er nog een geweldig feest los in de kantine van Sleen samen met Bargeres spelers, staf en bestuursleden. Uiteindelijk vertrok de fietsgroep van Bargeres om 21.00 uur door het Barger bos naar huis.

Doelpunten
Sleen: Derek Slot (12)
Bargeres: Leon Smalbil (76), Joost Trip (79), Jorrit Visser (82)

Rode kaarten