SVV’04 maat te groot voor Bargeres

11 november 2013 1e elftal

Op 21 april van dit jaar won Bargeres de uitwedstrijd bij SVV’04 met 1 – 2. SVV kwam daardoor op de laatste plaats terecht in de 3de klasse. De altijd optimistische voorzitter Jos van Hees zag het zelfs niet meer zitten. Echter vanaf dat moment heeft SVV’04 geen wedstrijd meer verloren en werden er overtuigende overwinningen bijgeschreven. Eén maand later deed SVV’04 nog mee aan de strijd voor de nacompetitie maar dan voor promotie. Ook dit seizoen is de club uit Schoonebeek ongeslagen. Vorige week overtuigend de eerste periode gepakt en tegen Bargeres vandaag in prima vorm. Al na 25 seconden kon Melvin de Vroet de bal uit het net halen. Na 10 minuten was het al 0 – 2 en de ruststand werd bereikt met een 0 – 3 stand. Even leek het erop dat Bargeres terug zou komen in de tweede helft. Een kopbal van Joost Trip uit een corner van Patrick Schuttrups bracht de stand op 1 – 3. Bargeres kreeg in deze fase meer grip op de wedstrijd maar de 1 – 4, door een hard schot van Mark Kuipers die van richting werd veranderd door de uitstekende spelende Frank Schoemakers, betekende de nekslag voor de Emmenaren.

SVV’04 startte bevlogen en na 25 seconden lag het eerste doelpunt er al in. Een fout in de defensie leidde ertoe dat Harmen Stuiver vanaf rechts vrij kon voorzetten en de topscorer Mark Heijnen kon eenvoudig de 0 – 1 binnen schieten. SVV’04 vervolgde met druk zetten en Bargeres kwam nauwelijks tot een redelijke opbouw. In de 10de minuut was het alweer raak. De bal werd breed afgelegd op Frank Schoemaker en hij schoot onberispelijk in, 0 – 2. De kansen bleven zich opstapelen, Mark Kuipers lanceerde een pijl op keeper Melvin de Vroet, die ook onder de indruk leek te zijn, en kon de inzet ternauwernood tot corner verwerken. Net toen Bargeres iets onder de druk van SVV’04 leek uit te komen viel de derde treffer door Mark Heijnen. Bargeres kreeg tot de rust nauwelijks kansen.

Gedirigeerd

Na de rust trok Bargeres de wedstrijd meer naar zich toe. Een corner van Patrick Schuttrups werd fraai ingekopt door Joost Trip, 1 – 3. De wedstrijd leek zich te kantelen en het was in ieder geval een fase waarin Bargeres sterker was dan de tegenstander. 15 minuten later viel echter de beslissende treffer. Een afstandsschot van Mark Kuipers werd met een beetje geluk nog van richting veranderd door Frank Schoemakers en keeper Melvin de Vroet was kansloos, 1 – 4. Bargeres kreeg daarna nog goede kansen om de uitslag een beter aanzien te geven. Rob Stiekema was inmiddels naar voren gedirigeerd door trainer Peter Timmer en achterin werd 1 op 1 gespeeld. Stiekema zijn lengte werd benut en na een doorkopper kon Reinier Visser vrij op keeper Dennis Bos afgaan. De keeper kon Visser zijn inzet onschadelijk maken. Even later een steekpass van Reinier Visser op de ingevallen Rutger Neef die ook plotseling vrij voor keeper Dennis Bos kwam. Ook nu stond Bos zijn mannetje. In de slotfase maakte SVV’04 nog 1 – 5 na een scrimmage in de 16meter waarna de ingevallen Ruben Prinsen vrij eenvoudig kon scoren. Bargeres weet inmiddels waartoe de koploper in staat is en moest ondanks een hechte defensie meer dan de helft van het totaal tot nu toe aan tegendoelpunten incasseren in deze wedstrijd.

Tenslotte nog iets over het arbitrale trio. Scheidsrechter Wietze de Wind uit het Friese Harkema floot een prima wedstrijd en hij werd deze keer geassisteerd door twee ook prima grensrechters, Ronald Moes van Bargeres en Bert Schoemakers van SVV’04.

Doelpunten

SVV’04: Mark Heijnen, 0-1/0-3 (1/35), Frank Schoemakers 0-2, 1-3(10/67), Ruben Prinsen 1-5 (87)

Bargeres: Joost Trip, 1-3 (53)

Gele kaarten