Vroege winterslaap nekt Bargeres tegen CEC

16 december 2013 1e elftal

Bargeres had bij de aftrap beter de punten aan CEC kunnen geven want de Emmenaren waren met name in de eerste helft helemaal niet bij de les. Het gevolg was dat CEC al na 10 minuten op een terechte 2 – 0 voorsprong stond. Een fraai afstandsschot van wie anders dan Ruud de Groot was onhoudbaar voor keeper Ingmar de Labije die de zieke keeper Melvin de Vroet verving. Even later was de goed leidende scheidsrechter Wieger Stoetman uit Smilde genoodzaakt CEC een penalty toe te kennen nadat Rob Stiekema een aanvaller van CEC op randje 16 vasthield. De penalty was een prooi voor Ruud de Groot, 2 – 0.

Bargeres grossierde in foute passes en CEC zat kort op de tegenstander. In de 15de minuut kreeg Bargeres zijn eerste kans na een dieptepass van Rob Stiekema op Pascal de Sevren Jacquet die gedwongen in de kleine hoek niet tot scoren kon komen. Even later werd Jorrit Visser diep gestuurd maar ook hij faalde voor keeper Gerben Springer van CEC. Het waren de enige twee mogelijkheden in de eerste helft terwijl CEC goede kansen kreeg de voorsprong te vergroten. Ruud de Groot kwam alleen voor keeper Ingmar de Labije maar schoot overhaast naast het doel. Even later een voorzet van Jos Prummel die direct op de slof werd genomen door Tom Rengers maar een formidabele reactie van keeper Ingmar de Labije wist erger te voorkomen.

Typisch

In de rust was het dan ook alles behalve rustig in de kleedkamer van Bargeres en in de tweede helft tapte Bargeres uit een ander vaatje. De druk werd verhoogd op CEC en de thuisploeg kwam nauwelijks meer op de helft van Bargeres. In de 50ste minuut kreeg Bargeres een penalty nadat Jorrit Visser in de 16 meter onderuit gehaald was. De anders zo betrouwbare penalty schieter Reinier Visser miste echter hopeloos, een actie die typisch paste in het beeld van de wedstrijd. Het had de wedstrijd kunnen keren maar de kansen van Jorrit Visser, bal op lat, een afstandsschot van Joost Trip net over de lat getikt door Springer en een vrije kopkans van Leon Smalbil leidden vervolgens niet tot doelpunten. Bargeres had nog uren kunnen voetballen maar doelpunten waren er zeker niet gekomen. CEC kreeg in de schaarse uitvallen nog enkele kansjes maar was ook niet meer bij machte om de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Het was inmiddels schemerig geworden op het sportpark bij CEC toen scheidsrechter Stoetman de wedstrijd beëindigde. Op grond van de eerste helft een verdiende overwinning van CEC.

Doelpunten:

CEC: Ruud de Groot (8, 10)

Gele kaarten:

Bargeres : Frank Smalbil, Jelmer Visser, Rob Stiekema