ZFC Zuidlaren maatje te groot voor Bargeres in 2de helft

21 april 2015 1e elftal

In de eerste helft was het nog een gelijk opgaande wedstrijd. In de tweede helft moest Bargeres het hoofd buigen voor ZFC Zuidlaren. De uitslag had gezien de kansen van de gasten nog veel groter kunnen uitvallen maar de afwerking van Zuidlaren was slordig. Bargeres leek zelfs in de eindfase nog terug te komen maar 3 wedstrijden in één week bleek teveel van het goede te zijn.

In de beginfase was het een gelijk opgaande wedstrijd waarbij Jorrit Visser al na 2 minuten een dot van een kans kreeg maar de aanvaller van Bargeres strandde op de uitstekende keeper en A1 junior Robin Luikens van ZFC Zuidlaren. Zuidlaren kreeg de beste kansen. Een schot van Daniël van Dam ging al na 5 minuten over het doel van Melvin de Vroet. In de 20ste minuut kraag Josja Janssen vanaf links veel ruimte en zijn voorzet werd op een haar na gemist voor het lege doel van Bargeres door Robin Wolters. Yander Elling testte nog eens kort daarop de kwaliteiten van keeper Melvin de Vroet maar zijn diagonaal schot werd door de keeper van Bargeres gestopt. Bargeres kreeg nog een kans via Gilles Jan Kalter die zich vrij speelde in de 16 meter van Zuidlaren maar zijn inzet werd geblokkeerd door een verdediger.

In de tweede helft nam Zuidlaren al snel afstand. Een prima voorzet van Frank ten Kate bereikte het hoofd van Pim Perk die de hoek kon uitzoeken en keeper Melvin de Vroet kansloos liet, 0 – 1. Het was het begin van een waar offensief van de gasten en Bargeres kreeg het steeds moeilijker. In het begin leek de aanvalskracht nog aanwezig. Jorrit Visser wist de vrijstaande Gilles Jan Kalter te bereiken in de 16 meter die vervolgens Wouter Huizing aanspeelde maar de de aanvaller van Bargeres kreeg de bal niet onder controle. De aanvallen van Zuidlaren werden steeds gevaarlijker en in de tweede fase van de tweede helft kregen de gasten diverse kansen. Een voorzet van Pim Perk werd door de prima spelende Jordy Hamming ingeschoten maar via de handen van Rinne Peters uit het doel gehaald. Scheidsrechter R.K. Tuinstra was het voorval ontgaan waardoor Bargeres nog goed weg kwam. Yander Elling kon zich in de 16 meter vrij spelen en zijn uithaal ging over het doel. Een actie van Jordi Hamming eindigde in een niet te missen voorzet vanaf de achterlijn maar Yander Elling schoot naast het doel van Melvin de Vroet. In de slotfase kwam dan toch de beslissende treffer. Jordi Hamming werd vanaf links aangespeeld door Kevin de Graaf en mocht vrij aanleggen in de 16 meter. Hamming schoot onhoudbaar voor de Vroet de 0 – 2 binnen. Bargeres was moe gestreden en de linies lagen ver uitelkaar. Toch verdienen de roodhemden uit Bargeres een groot compliment voor hun inzet en strijdlust. Met een sterk gehavend elftal wisten de spelers maximale inzet te brengen en dat siert het elftal. In de slotfase leek de wedstrijd nog spannend te worden toen Gilles Jan Kalter een voorzet van de ingevallen Ramon Teuben achter keeper Robin Luikens inschoot, 1 – 2. Het was meer voor de statistieken. Scheidsrechter R.K. Tuinstra had het na ruim 7 minuten blessuretijd wel gezien en Bargeres had zeker niet een gelijkspel verdiend. Volgende week donderdag de inhaal wedstrijd tegen CEC en daarna de beslissende wedstrijd tegen Sweel. Hier ligt nog de laatste kans voor Bargeres om aan de nacompetitie mee te doen. Bij verlies bij Sweel is het doek nagenoeg gevallen en wordt het volgend jaar 4de klasse.

Doelpunten: 53. Pim Perk 0 – 1, 85. Jordi Hamming 0 – 2, 90. Gilles Jan kalter 1 – 2,

Gele kaarten: Bargeres: Pascal de Sevren Jacquet, Erwin Dijkstra. ZFC Zuidlaren: Martijn Cats, Jordi Hamming, Daniël van Dam.

Arjen Visser