Procedure afgelastingen

Hieronder de verschillende procedures  bij afgelastingen van wedstrijden en/of trainingen.

PROCEDURE AFGELASTINGEN COMPETITIE- EN OEFENWEDSTRIJDEN (zaterdag)

Wedstrijden kunnen op verschillende manieren worden afgelast.

De wedstrijden worden door de KNVB afgelast

Bij slechte en/of extreme weersomstandigheden kunnen door de KNVB alle amateurwedstrijden  worden afgelast. Dit besluit neemt de KNVB vrijwel altijd op de vrijdag en in enkele gevallen op de zaterdag voor 7.30 uur.

De KNVB maakt de centrale afgelasting bekend via www.knvb.nl, teletekst pagina 603, voetbal.nl app en soms via de media. Alle jeugdteams van vv Bargeres vallen onder district Noord, categorie B.

Bij een algehele afgelasting door de KNVB worden leiders en spelers niet op de hoogte gebracht door de wedstrijdsecretaris.

De wedstrijden worden afgelast wegens niet bespeelbare velden.

Over het algemeen vinden keuringen van de velden plaats op zaterdagochtend tussen 7.30 en 7.45 uur door de consul van onze vereniging. Indien nodig tussen 11.30 en 12.00 uur voor de middagwedstrijden.

Wanneer de consul aangeeft dat de velden onbespeelbaar zijn dan neemt de wedstrijdsecretaris contact op met desbetreffende leider, scheidsrechter en de tegenstander.

De leiders brengen vervolgens de spelers en/of ouders van spelers op de hoogte.

De wedstrijd wordt afgelast door de tegenstander

De wedstrijdsecretaris neemt contact op met de leider van het desbetreffende team.
Indien dit via de voetbal.nl app wordt gecommuniceerd dan dit z.s.m. laten weten aan de wedstrijdsecretaris, zodat hij dit kan laten verifiëren bij de tegenstander.

De leiders brengen vervolgens de spelers en/of ouders van spelers op de hoogte.

Worden de leiders bij een uitwedstrijd gebeld door de tegenpartij met de mededeling
“De wedstrijd is afgelast” dan brengt hij of zij de wedstrijdsecretaris van Bargeres z.s.m. op de hoogte, door te bellen op zijn mobiel of via de WhatsApp.
De leiders brengen vervolgens de spelers en/of ouders van spelers op de hoogte.

Voor alle afgelaste wedstrijden geldt dat deze door de KNVB opnieuw worden vastgelegd, indien mogelijk. De leider wordt dan z.s.m. op de hoogte gebracht door de wedstrijdsecretaris.

PROCEDURE AFGELASTINGEN BEKERWEDSTRIJDEN (zaterdag)

Voor afgelastingen van bekerwedstrijden gelden in principe dezelfde procedures als voor de competitie- en oefenwedstrijden. Met twee zaken dient rekening te worden gehouden.

• Alle bekerwedstrijden van jeugdteams vallen onder categorie A.
  • De KNVB stelt bij bekerwedstrijden onderstaande procedure verplicht.

Als de consul besluit om de velden af te keuren is de wedstrijdsecretaris verplicht:

1. Te informeren bij de wedstrijdsecretaris van een omliggende vereniging of de wedstrijd bij hun gespeeld kan worden.
  2. Wanneer bovenstaand niet mogelijk is, dan gaat de wedstrijdsecretaris informeren bij de tegenstander of de wedstrijd daar gespeeld kan worden.
  3. Indien ook dit onmogelijk blijkt, wordt de wedstrijd alsnog afgelast.

PROCEDURE AFGELASTINGEN TRAININGEN (jeugd)

In onderstaande gevallen worden trainingen afgelast of gaan niet door.

• Bij onweer DIRECT STOPPEN en in de kleedkamer of kantine schuilen.
  • In de kerstvakantie wordt er door geen enkel jeugdteam getraind.
    Indien een team toch besluit om te trainen, moet eerst overleg plaats vinden met het jeugdbestuur.
  • Bij langdurige regenval of vorst beslist het (jeugd)bestuur of trainingen wel of niet doorgaan.

Het (jeugd)bestuur brengt de trainers via de site of app hiervan op de hoogte.
Dit wordt indien mogelijk voor 16.00 uur doorgegeven.

Bekijk ook

Volgende wedstrijd