VOG vrijwilligers

Vrijwilliger bij VV Bargeres? Dan is een VOG verplicht

VV Bargeres beoogt een veilige vereniging te zijn en onderschrijft de gedragsregels zoals die door het NOC*NSF en de KNVB zijn opgesteld. De VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) is gratis.

Proces:
Het aanvraagproces wordt helemaal digitaal afgehandeld. VV Bargeres zet de aanvraag in gang. De vrijwilliger krijgt vervolgens van het ministerie van Veiligheid en Justitie een mail. De link in de mail is 30 dagen geldig. Tussentijds ontvang je nog een herinnering. Via de link in de mail kan je inloggen in een beveiligde omgeving, waar je vervolgens je gegevens controleert en een aantal vragen beantwoordt. Na het afsluiten ontvang je een mail met een bevestiging.
Binnen 4 weken krijg je de VOG per post op de deurmat. Onderstaand reactie op een aantal frequente vragen:

Wie ziet de informatie die ingevuld wordt via de link:
VV Bargeres verzorgt uitsluitend de aanvraag. Alle informatie die de vrijwilliger invult, wordt niet door VV Bargeres gezien. Ook over een eventuele afwijzing wordt VV Bargeres NIET geïnformeerd. Er wordt door het ministerie van Veiligheid en Justitie uitsluitend gecommuniceerd met de betrokkene.

Informatie in de uitnodigingsmail is onjuist; ik kan de aanvraag daardoor niet afronden:
Stuur een mail naar jeugd@vvbargeres.nl met je juiste achternaam, voorletters, geboortedatum en mailadres en ontvang binnen 5 dagen een nieuwe uitnodigingsmail met de juiste informatie

Wel vrijwilliger en geen uitnodigingsmail van het ministerie van Veiligheid en Justitie ontvangen:
Mogelijk beschikt VV Bargeres niet over je juiste gegevens. Voor het aanvragen van een VOG heeft VV Bargeres je achternaam en voorletters, je geboortedatum en mailadres nodig. Stuur een mail met je gegevens naar jeugd@vvbargeres.nl Je ontvangt vervolgens binnen 5 dagen een mail van het ministerie van Veiligheid en Justitie met de link.

Wel vrijwilliger, ook een uitnodigingsmail ontvangen, maar geen DIGID:
Vraag via DIGID.nl een DIGID aan. Dat is binnen 5 dagen geregeld.

Vrijwilliger, uitnodigingsmail ontvangen, DIGID ontvangen, maar de link werkt niet meer
De link in de VOG mail is 30 dagen geldig. Werkt de link niet meer? Stuur een mail naar jeugd@vvbargeres.nl Je ontvangt binnen 5 dagen een nieuwe uitnodigingsmail van het Ministerie van Veiligheid en Justitie

De link werkt niet meer:
De link in de VOG mail is slechts 30 dagen geldig. Werkt de link niet meer? Stuur een mail naar jeugd@vvbargeres.nl Je ontvangt binnen 5 dagen een nieuwe uitnodigingsmail van het Ministerie van Veiligheid en Justitie

VOG ontvangen en dan?:
Heb je per post de VOG ontvangen? Maak een kopie of scan voor je eigen administratie en lever het origineel in bij de Secretaris. VV Bargeres administreert de VOG en bewaart deze in een beveiligde kast.

Ik heb de VOG aangevraagd, ook na 4 weken nog geen VOG ontvangen:
Mogelijk is er iets mis gegaan bij de Dienst Justis. Deze dienst is een onderdeel van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Op de bevestigingsmail die je na de aanvraag hebt ontvangen staat een telefoonnummer en een dossiernummer. Met deze gegevens kan je bellen met de dienst Justis en de status van de aanvraag navragen. Het kan ook zijn dat de dienst Justis nader onderzoek ten aanzien van de aanvraag uitvoert. Daarover ontvang je van de dienst Justis een bericht per brief.
Toch nog een vraag?:
Stuur dan een mail naar jeugd@vvbargeres.nl

Bekijk ook

Volgende wedstrijd