Bargeres trots op nieuwe lichting clubscheidsrechters

12 oktober 2018 Scheidsrechters

Uitgerekend in de ‘Week van de Scheidsrechter’ zijn zes jeugdscheidsrechters in opleiding van v.v. Bargeres met glans geslaagd voor hun examen. Onder toeziend oog van docent Edgar Voortman van de scheidsrechtersvereniging Hondsrug Zuidoost Drenthe (HZOD) zijn de jeugdleden bevorderd tot pupillenscheidsrechter.

De actieve scheidsrechterscommissie van Bargeres, aangesloten bij het voetbalconvenant van de gemeente Emmen, heeft de afgelopen periode met veel succes een wervingscampagne onder de jeugdleden op touw gezet en hun een pupillenscheidsrechters cursus aangeboden.

Daarbij is wederom gebruik gemaakt van de kennis en ervaring van de HZOD, die al een aantal jarenactief is met de opleiding en begeleiding van scheidsrechters. De HZOD doet dit onder meer door het aanbieden van een korte opleiding, waarin alle facetten van de voetbalspelregels aan bod komen. Ook hebben de cursisten tijdens de opleiding praktijkervaring opgedaan.

Bargeres is trots op de nieuwe lichting gecertificeerde jeugdscheidsrechters. Zij zijn immers voor de vereniging onmisbaar, omdat zij het mogelijk maken dat hun jongere clubgenoten elke zaterdag kunnen spelen onder leiding van geschoolde scheidsrechters.

Het jeugdbestuur van Bargeres van mening dat het opleiden van eigenjeugdscheidsrechters een gezonde zaak is binnen het verenigingsleven. De scheidsrechters coördinatoren Eddie Gozefoort en Harold Bakker van Bargeres zullende komende periode een actieve rol vervullen bij de verdere begeleiding van de scheidsrechters.

Een aantal cursisten is inmiddels dermate enthousiast dat ze  zullen doorstromen naar de  KNVB-cursus ‘verenigingsscheidsrechter’, die binnenkort van start gaat bij FC Klazienaveen. HZOD-voorzitter Theo Hein is in zijn nopjes met deze ontwikkeling. ‘Heel mooi om te zien dat deze lichting nu al heel leergierig is en wil doorstromen naar een vervolgopleiding. Alles valt of staat met opleiden én begeleiden.’