Bargeres verliest terecht van Stadskanaal

28 oktober 2012 1e elftal

In de eerste en laatste 20 minuten was er sprake van een gelijk opgaande wedstrijd. De periode daar tussenin was Stadskanaal de bovenliggende partij. Op het middenveld was de thuisploeg heer en meester en de gasten uit Emmen liepen meer achter de bal aan dan ze zelf tot een redelijke opbouw konden komen. In de tweede helft werd de druk op het Bargeres doel opgeschroefd en werd het wel erg druk voor het doel van keeper Frank Smid, die om 10.00 uur op Schiphol was geland en met spoed naar Stadskanaal was vervoerd. De openingstreffer in  de 60ste minuut was dan ook een vrij logisch gevolg. De uitslag had daarna nog hoger kunnen uitvallen als de thuisploeg zorgvuldiger met de kansen was omgegaan. In de slotfase kroop Bargeres uit zijn schulp en met een beetje meer geluk was de onterechte gelijkmaker ook nog gevallen.

De eerste en beste kans van de wedstrijd was voor Bargeres. In de 12de minuut zette Jorrit Visser vanaf links zijn broer Reinier Visser vrij voor keeper Roys Geerlings van Stadskanaal. Visser  zijn inzet ging net naast. Even later kon Rene Nijgh voor de thuisploeg vrij vanaf links voorzetten en Jeroen Nanninga kon vóór verdediger Mick Willems komen. Nanninga zijn inzet belandde op de lat. Vervolgens kon Robert Oosting doorgaan tot de achterlijn. Hij legde de bal terug op Jeroen Nanninga. Nanninga zijn pegel werd miraculeus uit het doel gehaald door keeper Smid, die blijkbaar volledig hersteld was van zijn reis uit Dubai. Bargeres was gewaarschuwd maar kreeg steeds minder vat op het spel van de thuisploeg. Er werd vrolijk gecombineerd op het middenveld en vooral Robert Oosting was vanaf links een plaag voor verdediger Vincent Hospes. Hospes liep al snel tegen een gele kaart aan toen hij aan de noodrem moest trekken. Het middenveld was sterk bezet bij Stadskanaal met o.a Joost Oldenmenger,  Hidde-Jan Hidding en Rene Nijgh. Regelmatig kwamen de backs mee of schoven vanuit de defensie spelers mee naar voren. Het leek wel of Bargeres met minder spelers op het veld stond. Toch bereikte Bargeres  zonder schade de rust.

In de tweede helft deed Stadskanaal er nog een tandje bij. De openingstreffer hing in de lucht. Een afstandsschot van Robert Oosting  kon door keeper Smid nog net tot corner worden verwerkt. Richard Koops was wel heel dicht bij de 1 – 0 maar zijn inzet werd nog van de lijn gehaald. De organisatie raakte zoek in de Emmer defensie en in de 60ste minuut kreeg Hidde-Jan Hidding vrij doortocht door het centrum. Hij kon vrij aanleggen en Smid was kansloos, 1 – 0. Hidding was direct daarna bijna bij zijn tweede doelpunt. Het stiftje kon nog net uit het doel worden gehaald door Smid.. In de slotfase ging Bargeres meer naar voren voetballen en het lobje van Reinier Visser was nog bijna succesvol maar ook nu stond keeper Geerlings goed opgesteld. Scheidsrechter Minne Modderman was helemaal uit het Friese St. Johannesga gekomen om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen. Hij zal zeker niet zijn moeilijkste middag hebben gehad in dit sportieve en vrij eenzijdige duel.

Scoreverloop: Hidde-Jan Hidding (60)

Gele  kaarten: Gerben Orsel (Stadskanaal), Patrick Schuttrups, Vincent Hospes (Bargeres)

Arjen Visser