Verslag nacompetitie Bargeres 2

19 mei 2014 2e elftal

Zondag 18 Mei, promotie wedstrijden in Toernooi Vorm.

’s Morgens om 9.00 uur verzamelen in de kantine,na een kop koffie met 6 auto’s op pad want onze vaste supporters waren er ook weer bij.In Veendam aangekomen was het een wat rommelig begin, kleedkamers nog dicht, slechte aanduiding van de speelvelden maar na een paar liep alles op rolletjes.

Om 11.00 uur de eerste wedstrijd tegen de organiserende vereniging Veendam 1894. De toch verwachte aanvalsdrift van de thuisclub bleef uit en na gelang de wedstrijd vorderde gingen wij steeds beter voetballen, en werd de wedstrijd met 2 – 0 gewonnen.

Maar met dat mooie weer is 2 x 15 minuten redelijk pittig. Direct daarna de 2e Roden 3, dit bleek een goed voetballend team te zijn, al kwamen we ook hier met 2 – 0 voor. Uiteindelijk werd het 2 – 1 en hadden we het in de slotfase best wel moeilijk om de 3 punten over de streep te trekken.

De 3e wedstrijd tegen Read Swart 2 was van onze kant beter en na de 1 – 0 was het duidelijk dat we deze wedstrijd gingen winnen, uiteindelijk viel dan ook nog die na later bleek die belangrijke 2e goal dus 2 – 0 .

De laatste wedstrijd tegen Gorredijk 2 ook die hadden 9 punten uit 3 wedstrijden 5 voor en 0 tegen, Bargeres 9 punten uit 3 wedstrijden 6 voor en 1 tegen. De eigenlijke finale was ook de minste wedstrijd, de eerste helft wilden geen van beide teams echt op aanval spelen, dachten allebei genoeg te hebben aan een gelijkspel maar na overleg in de rust met de scheidsrechter kwam Gorredijk er achter dat bij een gelijkspel Bargeres promoveerde, en daar kwamen we in de 2e helft achter.

Al na 3 minuten werd Jasper Stevens gewond uit de wedstrijd geschopt, gelukkig trok de goed leidende scheidsrechter direct rood, dus moest Gorredijk met 10 man verder ze probeerde nog wel met lange ballen onrust te stoken maar iedereen bleef rustig en hebben ze geen kans gehad, en bleef het 0 – 0. Bij ons groot feest na het laatste fluitsignaal.

Daarna groot feest ook bij thuiskomst was het nog lang onrustig op het sportpark.
Heel veel succes in het nieuwe seizoen.

Hennie in ‘t Veld.