vv Bargeres, een vereniging om trots op te zijn

07 juni 2024 Nieuws

Mei 2024, een maand om niet snel te vergeten. Het seizoen loopt ten einde. Eindrangschikkingen in de diverse competities worden langzaam zichtbaar. Het eerste elftal, het vlaggenschip van de vereniging, kan kampioen worden en zo rechtstreekse promotie naar de 4de klasse afdwingen. Alles moet samenkomen op 11 mei in een thuiswedstrijd tegen de directe concurrent CEC. Media beginnen te bellen en te mailen. Vanuit Emmer-Compas komen berichten dat er veel supporters meekomen en onze eigen supporters willen sfeeracties organiseren. Veel vrijwilligers zijn bezig met het organiseren van deze dag. Kinderen regelen om mee op te lopen; koelwagens om alle drinken te koelen; extra inkoop; een steiger regelen en opbouwen voor RTV Drenthe; het hoofdveld en omgeving extra maaien en onkruid verwijderen. Kortom, met z’n allen zorgen we ervoor dat het een mooie dag wordt. En het is een mooie dag geworden! In een zenuwslopende wedstrijd wordt gelijkgespeeld en dus dat ene puntje binnengehaald waardoor het feest kan losbarsten. Dankzij heel veel vrijwilligers is 11 mei 2024 een gedenkwaardige dag geworden in ons jubileumjaar.

Eind mei 2024: de jubileumcommissie is al enige tijd bezig met de organisatie van het jubileumfeest in het laatste weekend van mei. Langzaam vallen alle puzzelstukjes op hun plek. Er wordt een grote feesttent gebouwd en er wordt een fototentoonstelling ingericht. Licht, geluid en horeca worden geregeld. Sponsoren worden benaderd voor een financiële bijdrage. Het traditionele jeugdkamp wordt teruggebracht tot één dag in het feestweekend. Een stormbaan en ander materiaal worden geregeld om de jeugd een prachtige dag te kunnen bezorgen. Met behulp van weer veel vrijwilligers wordt alles opgebouwd en ingericht.
De officiële avond voor genodigden op donderdag is gezellig en goedbezocht, de pubquiz op vrijdagavond is pittig maar heel leuk en het eindfeest op de zaterdag wordt een knalfeest. Wederom dankzij heel veel vrijwilligers hebben we dit allemaal kunnen organiseren.

Het bestuur kan alleen maar heel trots zijn op deze club en op alle mensen die vaak klaarstaan om een handje te helpen!

Maar we zijn er nog niet. De herinrichting van ons sportpark staat voor de deur. Na de zomervakantie begint de gemeente met het aanleggen van het eerste kunstgrasveld. De precieze planning is nog niet helemaal rond, maar duidelijk is al wel dat het komende seizoen organisatorisch een uitdaging zal worden. Er zullen wedstrijden uitgesteld, omgezet en misschien afgelast moeten worden. We zullen met z’n allen door die zure appel heen moeten bijten om uiteindelijk een mooi, nieuw sportpark te krijgen.

De kantine vormt de volgende uitdaging. Er is een commissie geïnstalleerd om te onderzoeken hoe we onze kantine kunnen inpassen op het nieuwe sportpark en kunnen aanpassen aan de vereisten van de huidige tijd.

Namens het bestuur willen we nogmaals iedereen bedanken voor zijn of haar inzet in het afgelopen seizoen. Het bestuur wil alle vrijwilligers bedanken door hen een gezellige middag met aansluitend een barbecue aan te bieden. Een uitnodiging hiervoor is onderweg.

We wensen iedereen een hele fijne zomerstop en vakantie en zien iedereen graag terug aan het begin van volgend seizoen!

Frank Veenstra (voorzitter)
Sabrina Kabutke (penningmeester)
Harold Bakker (secretaris)

Nieuws archief

[jQuery Archive List]

Er zijn op dit moment geen agendapunten.