Bargeres beloont zichzelf in slotfase tegen Zuidlaaderveen

02 september 2013 1e elftal

Het bekertoernooi zit erop voor Bargeres. Met 2 gewonnen wedstrijden tegen Gieten en Zuidlaaderveen en verlies tegen TEVV kan Bargeres terugzien op een geslaagde week. Het voetbal was verzorgd, kansen werden er gecreëerd maar doelpunten bleven vaak uit. In de slotfase tegen Zuidlaaderveen raasde de ploeg van de nieuwe trainer Peter Timmer echter over de tegenstander. Afmaken van kansen was tot dan toe nog een probleem maar in een tijdsbestek van ruim 15 minuten werden 5 doelpunten gescoord. Het veldoverwicht tegen Zuidlaaderveen was met name in de tweede helft overduidelijk en het wachten was op de openingstreffer. Toch kwam het eerste doelpunt uit een schot van Patrick Schuttrups en dwarrelde door de defensie, tegen de binnenkant van de paal en vervolgens in het doel. Zo werden de mooiste kansen niet benut en moest het eerste doelpunt komen uit een gelukstreffer. Daarna leek Bargeres zijn “doelpunt syndroom” van zich te hebben afgeschud. Achtereenvolgens volgde het tweede doelpunt na een diepte pass van Wieger Klinkhamer op Reinier Visser. Visser zag keeper Roderik Cazemier van den Berg ruim voor zijn doel staan en de volley ging prachtig in de kruising. Vier minuten later stond Reinier Visser aan de basis van het derde doelpunt. Zijn voorzet kon eenvoudig worden afgerond door de inmiddels ingevallen Jorrit Visser, 3 – 0. De achterhoede van Zuidlaaderveen was gebroken en 2 minuten later mocht Reinier Visser de 4 – 0 aantekenen na een terug gelegde bal van Wouter Huizing. Weer 3 minuten later was het Reinier Visser die een voorzet afleverde op het hoofd van de nieuw binnen gekomen speler in de selectie, Joost Trip. Trip kopte de bal onberispelijk achter keeper Roderik Cazemier van den Berg.

Zo werd Zuidlaaderveen in de laatste 15 minuten op de slachtbank gelegd. In de eerste helft wisten de gasten nog wel enige tegenstand te bieden maar echte kansen werden nauwelijks gecreëerd. Bargeres had de wedstrijd toen al moeten beslissen. Een voorzet van Leon de Labije werd door Wouter Huizing in de handen van de keeper gekopt. Een mooi ingestudeerde vrije trap van Patrick Schuttrups werd doorgekopt door Wouter Huizing maar Leon Smalbil wist zich met de niet te missen kans geen raad. Een dieptepass van Reinier Visser werd door Leon de Labije voorgetrokken maar toen faalde Joost Trip vlak voor de keeper.

Het overwicht van Bargeres werd alleen maar groter in de tweede helft en dat het nog tot de 67ste minuut duurde was een wonder gezien het groot aantal kansen. Een schot van Labije werd door een verdediger van de doellijn gehaald. Een terug gekopte bal van Leon Smalbil werd door Wouter Huizing voor een open doel gemist. Een voorzet van Patrick Schuttrups werd door Rob Stiekema net naast het doel gekopt. Uiteindelijk beloonde Bargeres zich met de genoemde doelpunten en kon daarmee terug zien op een goede wedstrijd.

Volgende week wacht de start van de competitie met een thuiswedstrijd tegen Twedo. Hopelijk kan Bargeres het goede voetbal voortzetten en de kansen beter benutten. De roodhemden uit Bargeres zullen dan zeker een plaatsje in de middenmoot van de derde klasse tegemoet kunnen zien.

Doelpunten: Patrick Schuttrups 1- 0 (67), Reinier Visser 2 – 0 (78), Jorrit Visser 3 – 0 (82), Reinier Visser 4 – 0 (83), Joost Trip 5 – 0 (86)

Arjen Visser