Bargeres boekt eerste zege bij Gieten

26 augustus 2013 1e elftal

Bargeres behaalde de eerste overwinning in het bekerduel bij Gieten: 0 – 1.

In een matige wedstrijd probeerde Bargeres vanaf het begin de thuisploeg onder druk te zetten. Dit resulteerde al snel in enkele kansen. Reinier Visser was in de 6e minuut bijna succesvol, maar zijn boogbal werd tot corner verwerkt door keeper Jeffrey Tappel. De snelle counters van Gieten waren echter levensgevaarlijk. Regelmatig werd de lange bal gehanteerd en het trio Gert Maliepaard, Jarno Hoiting en de prima spelende junior Veenhof stichtten voortdurend gevaar in de Bargeres defensie. Vooral in de eerste 30 minuten kregen beide ploegen prima kansen op de openingstreffer. Een voorzet van Gert Maliepaard werd door Jarno Hoiting alleen voor keeper Melvin de Vroet overgeschoten. Even later stond de snelle Jarno Hoiting alleen voor keeper Melvin de Vroet maar wist ook toen niet het net te vinden. Een actie van Jarno Hoiting resulteerde in een mislukt schot waarbij Veenhof net een teenlengte tekort kwam. Scheidsrechter Souisa uit Hoogezand had inmiddels aan de andere kant een Bargeres doelpunt afgekeurd van Reinier Visser vanwege buitenspel. Of Visser hier ook buitenspel stond was maar de vraag maar het vlagsignaal van grensrechter Eleveld werd gehonoreerd door de leidsman. In de 35e minuut was het wel raak voor Bargeres. Een slechte uittrap van keeper Jeffrey Tappel werd onderschept door Wouter Huizing. Van circa 25 meter probeerde Huizing de keeper te verrassen en was succesvol. Ook nu ging de keeper niet vrij uit maar het gegrabbel resulteerde wel in een doelpunt. Gieten probeerde in de slotfase van de eerste helft de stand weer recht te trekken. Een prima aanval over links met een voorzet van Gert Maliepaard werd door Veenhof net naast geschoten.

Paal

In de tweede helft zakte Gieten wat meer terug en kreeg Bargeres nog kansen om de voorsprong te vergroten. Een afstandsschot van Reinier Visser ging net over de lat. Aan de andere kant ging een voorzet van Veenhof net naast het doel van Bargeres keeper Melvin de Vroet. In de slotfase had Bargeres de wedstrijd moeten beslissen. Reinier Visser verscheen alleen voor de keeper na een fraaie steekpass door de defensie van Gieten maar zijn inzet werd gestuit door keeper Tappel. Een voorzet van Reinier Visser werd vervolgens nog eens door de ingevallen Jorrit Visser op de paal geschoten. Over het geheel gezien was Bargeres de terechte winnaar en kon de eerste overwinning van dit seizoen worden bijgeschreven.