Bargeres met hakken over sloot tegen Ter Apel ’96 : 2-1

28 oktober 2013 1e elftal

Na 11 minuten stond Bargeres al op een riante 2 – 0 voorsprong maar met name in de tweede helft was het billen knijpen om alsnog de 3 punten binnen te halen. Bargeres scoorde in de 7de minuut de openingstreffer. Reinier Visser krulde de bal van ver buiten de 16 meter schitterend in de rechter bovenhoek en keeper Brian de Jong was kansloos. In de 17de minuut stond de defensie van Ter Apel te schutteren en Marcel Mulder leverde de bal zomaar in bij Joost Trip die opnieuw keeper De Jong kansloos liet. Ter Apel ’96 FC creëerde weinig kansen en Bargeres had in de eerste helft de wedstrijd al op slot moeten gooien. In de tweede helft sloop er een angst in het elftal van Bargeres en het redelijke spel van de eerste helft was verdwenen. Een buitenspeldoelpunt was al de eerste waarschuwing. Uiteindelijk kwam Ter Apel op een verdiende 2 – 1 door de razendsnelle spits Garik Ghazarjan. Ter Apel had in deze fase recht op de gelijkmaker maar uiteindelijk wist Bargeres alsnog 3 punten er uit te slepen.

De openingsfase was voor Bargeres. Beide ploegen wisten zich nauwelijks kansen te creëren maar toch was er al een 2 – 0 voorsprong bereikt na 11 minuten. Reinier Visser krulde de bal van ver buiten de 16 meter prachtig in de rechter bovenhoek en zette Bargeres na 7 minuten al op voorsprong, 1 – 0. Een fout in de defensie van Ter Apel werd even later afgestraft door Joost Trip, 2 – 0. Bargeres leek op rozen te zitten maar het duurde tot de 30ste minuut voordat een volgende goede scoringskans zou ontstaan. Een combinatie tussen Reinier Visser en Pascal de Sevren Jaquet werd door laatstgenoemde afgerond met een fraaie voorzet. Frank Hagenauw kon vrij inkoppen maar de bal werd uiteindelijk nog van de lijn gehaald door een verdediger. De beste kans in de eerste helft voor Ter Apel was voor Joey Huizingh. Na balverlies aan Bargeres zijde kon de snelle linksbuiten van Ter Apel Garik Ghazarjan vanaf links vrij voorzetten. De voorzet was keeper Melvin de Vroet reeds gepasseerd en voor een leeg doel schoot Huizingh naast. Op slag van rust had Bargeres de wedstrijd definitief kunnen beslissen. Een 1- 2 combinatie tussen Reinier Visser en Pascal de Sevren Jacquet eindigde in een prima voorzet. Jorrit Visser kwam net een teenlengte tekort om keeper de Jonge te passeren.

Onrustig

In de tweede helft ging Bargeres meer achteruit voetballen en had Ter Apel een duidelijk veldoverwicht. In de beginfase kreeg Frank Hagenauw nog een kans voor leeg doel na een harde voorzet van Wouter Huizing maar de spits schoot hoog over. Het redelijk verzorgde spel van de eerste helft was verdwenen en de opbouw verliep zeer onrustig waardoor Ter Apel diverse kansen kreeg. Een buitenspel doelpunt had al de waarschuwing moeten zijn. In de 60ste minuut kwam dan de terechte aansluitingstreffer. Een combinatie tussen Jeroen Schoonbeek en Garik Ghazarjan werd door laatstgenoemde fraai afgerond, 2 – 1. Bargeres kwam onder druk te staan en de gelijkmaker hing in de lucht. Toch wist ook Ter Apel zich nauwelijks echte kansen te creëren. In de slotfase kopte Joey Huizingh voor Ter Apel nog net naast uit een corner van Jasper Jalving. Bargeres was blij met het eindsignaal van de good old leidsman uit Heerenveen, Roel Wuite.

Doelpunten
Reinier Visser, 1 – 0 (7), Joost Trip, 2- 0 (11), Garik Ghazarjan )(69), 2 – 1.

Gele kaarten
Bargeres: Reinier Visser, Joost Trip