Bargeres laat punten liggen in Zweeloo: 0-0

04 november 2013 1e elftal

Bargeres speelde in Zweeloo tegen ZBC een van de betere wedstrijden. Met name het laatste half uur in de eerste helft hadden de Emmenaren op voorsprong moeten komen. De tweede helft was voor de neutrale toeschouwer bijzonder interessant. Het spel ging meer op en neer. Bargeres ging steeds meer vooruit voetballen en rook de overwinning. De ruimtes werden groter waardoor ZBC regelmatig, vooral na balverlies op het middenveld, gevaarlijk voor het doel van Bargeres kwam. Bargeres scoorde in de 59 ste minuut een glaszuiver doelpunt. Een voorzet van Wouter Huizing werd door Reinier Visser over keeper Thomas Kamman gekopt en op de doellijn definitief ingekopt door Frank Hagenauw. Scheidsrechter Abdoel Mansouri keurde op advies van grensrechter Martin Arends het doelpunt alsnog af. Een onbegrijpelijke beslissing die als een schaduw over deze overigens leuke en sportieve wedstrijd blijft hangen: 0-0.

ZBC openende sterk in de beginfase en de opkomende Jurjen Huitema kon vanaf rechts een paar keer gevaarlijk de bal voor het doel brengen van keeper Melvin de Vroet. Michiel Hofman kon op een van deze voorzetten in een nagenoeg leeg doel schieten maar schoot de bal in het zijnet. Aan de andere kant was Frank Hagenauw, na een fraaie steekpass van Reinier Visser vrij voor het doel van ZBC maar werd net buiten de 16 meter onderuit gehaald. Zo ontstonden in de beginfase diverse kansen aan beide kanten. Bargeres kreeg echter steeds meer grip op de wedstrijd en de betere kansen. Een afstandsschot van Reinier Visser ging net over. Een voorzet van Visser kon vrij worden ingekopt door Frank Hagenauw maar werd naast het doel van Thomas Kamman gekopt. Een snelle en fraaie aanval over het middenveld van Bargeres werd afgerond door Pascal de Sevren Jaquet maar keeper Kamman was opnieuw attent. Een vrije trap van Joost Trip, nadat Reinier Visser vlak voor de 16 meter door Lars Stadman hard onderuit was gehaald, belandde via de keeper op de lat. In de slotfase deed Wouter Huizing het nog eens dunnetjes over door een vrije kopkans naast het doel te koppen.

Verbazing

Na de rust probeerde Bargeres het goede spel van de eerste helft te vervolgen maar werd slordiger en balverlies op het middenveld leidde tot gevaarlijke counters van ZBC. Zo was Wilfred Kuipers dichtbij de openingstreffer nadat hij alleen op Melvin de Vroet afging maar uiteindelijke zijn meerder vond in de keeper. Dan de bepalende 59ste minuut. Een voorzet van Wouter Huizing werd door Reinier Visser over keeper Thomas Kamman gekopt. Visser stond daarbij een halve meter van de achterlijn. De bal was zeker in het doel gegaan maar werd op de doellijn nog definitief ingekopt door Frank Hagenauw. Tot ieders verbazing stond grensrechter Martin Arends met de vlag omhoog. Scheidsrechter Abdoel Mansouri, die verder een goede wedstrijd floot, keek al naar de middenstip maar ging uiteindelijk toch verhaal halen bij de grensrechter en keurde het doelpunt af. Een onbegrijpelijke beslissing als een bal van een halve meter van de achterlijn wordt ingekopt, lang onderweg is een inkomende speler dan alsnog voor buitenspel wordt afgefloten. In de 65 ste minuut leek Visser alsnog gerechtigheid te halen na een individuele actie door het centrum maar zijn schot werd door de keeper net over de lat getikt. ZBC was in de slotfase nog dicht bij de overwinning. Een voorzet van Jurjen Huitema werd bij de eerste paal bijna door Wilfred Kuipers in het doel van Melvin de Vroet gewerkt maar de keeper kon uiteindelijk erger voorkomen. Dezelfde Wilfred Kuipers kreeg van de overigens prima keepende Melvin de Vroet nog een cadeautje in de slotfase maar zijn schot ging naast. Een gelijkspel voelt wat zuur maar gezien de tweede helft wellicht terecht.

Gele kaarten:

ZBC: Lars Stadman