Bargeres legt na rust basis voor zege op Valthermond

10 maart 2014 1e elftal

Het was nagenoeg een kopie van de uitwedstrijd in Valthermond. Valthermond was de eerste helft de betere ploeg. De duels werden door de gasten gewonnen en overal kwam Bargeres een stapje tekort. Na 2 minuten, identiek aan de wedstrijd in Valthermond , kwam Valthermond al op een 0 – 1 voorsprong. Edwin Drenth schoot hard in en de bal veranderde van richting waardoor keeper Melvin de Vroet kansloos was. Valthermond bleef druk zetten op de verdediging van Bargeres en de thuisclub kwam nauwelijks aan een goede aanval toe. Valthermond had in de eerste helft de wedstrijd naar zich toe moeten trekken.

De kansen waren er legio. Een voorzet van Erik Jan Veerbeek bereikte de vrijstaande Aaron Drenthe maar keeper Melvin de Vroet wist uiteindelijk de bal onder controle te krijgen na de inzet van Drenthe. Even later mocht Theo Gennissen vrij oprukken door de defensie van Bargeres maar zijn stiftje ging net naast het doel van Bargeres. Dezelfde Theo Gennissen bracht Aaron Drenthe in vrije schietpositie maar Drenthe maaide over de bal. Bargeres zette daar weinig tegenover. Twee kansen vielen er te noteren in de eerste helft. Een vrije trap van Raymond de Groot ging over de defensie van Valthermond en vanaf rechts kon Leon Smalbil vrij inschieten maar Smalbil miste de nauwkeurigheid. Op slag van rust kreeg Leon de Labije nog een goede kans na een vrije trap van Rutger Neef die werd doorgekopt door Leon Smalbil. Labije strandde echter op keeper Ronald Veerbeek van Valthermond.

Lief

In de rust kwam er een donderspeech van trainer Peter Timmer. Bargeres was te lief en moest de duels harder aangaan. De toespraak van de trainer had zeker zijn uitwerking en na 15 minuten in de tweede helft stond Bargeres op voorsprong. Een voorzet van Joost Trip , terug gelegd vanaf de achterlijn, werd door Leon Smalbil in het doel gewerkt zij het met enige obstakels, 1 – 1. Vijf minuten later stond Bargeres op voorsprong na een schitterende steekpass van Pascal de Sevren de Jacquet waardoor Jorrit Visser en Leon Smalbil plotseling vrij konden oprukken naar het doel van keeper Ronald Veerbeek. Leon Smalbil omspeelde Veerbeek en zo stond het plotseling 2 – 1 . Bargeres bleef vervolgens gevaarlijk met lange ballen op de spitsen. Zo kwam Jorrit Visser alleen voor de keeper maar wist met zijn mindere linker been niet te scoren.

Prooi

In de slotfase ging Joost Trip nog eens alleen op de keeper af maar voor zijn afronding was inmiddels het lichaam te moe geworden waardoor het een eenvoudige prooi was voor keeper Veerbeek. Valthermond probeerde de wedstrijd nog naar zich toe te trekken en kreeg ook nog enkele kansen. Een bal met veel effect vanaf het middenveld werd mis getrapt door de verdedigers van Bargeres. De ingevallen Mark Woering zag een leeg doel nadat ook Melvin de Vroet onder de bal was doorgegaan. Gelukkig kon Rob Stiekema de bal met een teenlengte voorsprong nog tot corner verwerken om het gevaar te de-escaleren. Keeper Melvin de Vroet bewees nog maar eens zijn waarde door een hard schot van Mark Woering tot corner te verwerken.

In de slotfase zette Valthermond alles op alles om een gelijkspel eruit te halen. Er kwamen voor Bargeres nog grote kansen onder andere na een pass van Jorrit Visser op Leon Smalbil waarbij keeper Ronald Verbeek even miraculeus redde als zijn collega aan de overkant net ervoor had gedaan. Na ruim 6 minuten blessuretijd vond de prima leidende scheidsrechter Jacky Hindriksen uit Leek het wel voldoende en kon Bargeres met 3 punten een klein feestje gaan bouwen.

Gele kaarten
Bargeres: Leon de Labjije

Doelpunten
Valthermond: Edwin Drenth (2)