Bargeres pakt belangrijke punten tegen ZBC

24 maart 2014 1e elftal

ZBC had over de hele wedstrijd gezien het betere van het spel maar Bargeres benutte de kansen. In het eerste deel van de eerste helft was ZBC de betere voetballende ploeg maar langzamerhand in de eerste helft kreeg Bargeres beter grip op de gasten.

In de 28ste minuut kwam Bargeres op voorsprong na een prima actie van Rutger Neef en zijn voorzet werd door Jorrit Visser fraai afgerond, 1 – 0. Bargeres had daarna een overwicht en de beste man van het veld, Pascal Sevren Jacquet , die op de rechtsback positie was gepositioneerd door trainer Peter Timmer, plaatste vanaf rechts, na goed doorzetten, een bal terug op de penalty stip waar Rutger Neef een niet te missen kans had om de 2 – 0 binnen te tikken. Neef zijn inzet ging echter net naast het doel van keeper Thomas Kamman. ZBC had goede kansen om Bargeres pijn te doen. Michiel Hofman kreeg in de 4de minuut al een goede kans vanaf rechts maar in plaats voor eigen succes te gaan legde de aanvaller de bal breed in de 16 meter waarna de verdediging van Bargeres kon ingrijpen. In de slotfase van de eerste helft kreeg Hofman nogmaals de mogelijkheid vanaf rechts maar zijn inzet werd nu goed gepareerd door keeper Melvin de Vroet van Bargeres. Op slag van rust leek ZBC op gelijke hoogte te komen maar de inzet van Jonne Reinds werd door Jelmer Visser nog van de doellijn gehaald.

Kopbal

In de tweede helft zette ZBC Bargeres onder druk. De defensie van Bargeres hield echter goed stand met de onopvallende maar altijd prima spelende Mick Willems die in het centrum van de verdediging was gepositioneerd door trainer Peter Timmer. Het was voor Bargeres wel even ‘billen knijpen’. Een afstandsschot van Maurice Kerkdijk ging maar net naast. Even later een kopbal uit een corner van Joop Beukers die door Wilfred Kuipers net over de doellat werd gekopt en even later uit een identieke corner van Joop Beukers kopte de meegekomen Jos Naber in de handen van keeper Melvin de Vroet. De 2 – 0 kwam dan ook redelijk onverwacht. Een voorzet van Joost Trip werd pardoes in eigen doel gewerkt door Jeroen Dijkstra, 2 – 0. Daarmee was de wedstrijd min of meer gestreden. ZBC probeerde nog terug te komen maar had de kracht niet meer. Bargeres was nog dicht bij de 3 – 0 maar een voorzet van de prima spelende Raymond de Groot kon net niet binnen worden getikt door Leon Smalbil. Scheidsrechter Anne Christ uit Nieuw Dordrecht floot een goede wedstrijd in deze sportieve strijd en besloot op deze regenachtige middag na 5 minuten blessuretijd een einde aan deze wedstrijd te maken.

Bargeres is bijna uit het degradatiegevaar en kan zich zelf nog een beloning geven door een derde periode titel met 9 punten uit de laatste 4 wedstrijden.

Doelpunten
Bargeres: Jorrit Visser (28), Jeroen Dijkstra ( 78 e.d.)

Gele kaarten
Bargeres: Leon de Labije
ZBC: Jonne Reinds, Wilfred Kuipers.