Bargeres en Twedo keurig in balans: 1-1

21 oktober 2013 1e elftal

In een matige wedstrijd hebben Bargeres en Twedo gelijkgespeeld: 1-1. Bargeres kwam al na 13 minuten op voorsprong door Reinier Visser. In de 19e minuut was de eindstand al bereikt door een kopbal van Besjan Gashi. Beide ploegen kregen met name in de tweede helft nog goede kansen om de overwinning naar zich toe te trekken maar faalden uiteindelijk in de afwerking. Een remise was dan uiteindelijk ook terecht. Een opmerkelijke rol was er weggelegd voor scheidsrechter J. de Vries uit Veendam.

In de beginfase tastten beide ploegen elkaar af en speelde het spel zich vooral af op het middenveld. In de 13de minuut was het Leon de Labije die voor het eerste spektakel zorgde. De rechtsback kapte voor de 16 meter van Twedo een aantal tegenstanders uit en legde de bal breed op de vrijstaande Reinier Visser. Visser nam de tijd en legde beheerst de bal in de rechter hoek van het doel en liet keeper Rick Manting kansloos, 1 – 0. Even later werd de stand alweer gelijk getrokken. Raymond de Groot kopte onder een bal door waarna Jeroen van den Ham vanaf rechts vrij kon voorzetten. De voorzet was op maat en Besjan Gashi kon vrij inkoppen en keeper Melvin de Vroet was kansloos, 1 – 1.

Miraculeuze wijze

In de slotfase van de eerste helft had Twedo op voorsprong moeten komen. Bas Kamst rommelde zich langs zijn directe tegenstander en legde de bal vanaf de achterlijn op de vrijstaande Hendrik Venema die in een bijna leeg doel kon schieten. Keeper Melvin de Vroet wist echter op een miraculeuze wijze alsnog de treffer te voorkomen. Scheidsrechter J. de Vries had inmiddels al 2 kaarten uitgedeeld vanwege korte reacties van spelers. Daarnaast floot de leidsman bijna ieder kopduel af of zag hij overtredingen die geen enkele speler had gezien . De leidsman bevorderde daarmee niet het tempo in de wedstrijd maar deed dat wel consequent naar beide partijen.

Katachtige redding

In de tweede helft kwamen er meer kansen. Rob Stiekema kopte op de paal na een corner van Patrick Schuttrups. Een schot van Joost Trip werd afgeslagen en kwam bij Reinier Visser terecht die de bal breed legde op de geheel vrijstaande Leon Smalbil die echter over het doel schoot. Aan de andere kant kopte Bas Kamst prima in na een corner van Hendrik Venema. Een katachtige redding van Melvin de Vroet wist de schade te beperken. In de 65ste minuut kon Wouter Huizing vrij oprukken naar keeper Rick Manting. De keeper haalde Huizing onderuit in de 16 en vreemd genoeg besloot de warrig leidende leidsman tot een vrij trap buiten de 16 meter en waar rood op zijn plaats zou zijn, hield hij nu de kaarten tot verbazing van ieder op zak. Een soortgelijke situatie deed zich vlak voor het einde voor maar nu in de 16 meter van Bargeres. De scheidsrechter zag weer een overtreding tegen de slim spelende Bas Kamst tijdens een kopduel in de 16 meter. De leidsman legde de bal merkwaardigerwijs weer buiten de 16 meter waar, als het een overtreding betrof, een penalty op zijn plaats zou zijn. Uiteindelijk deelde de leidsman 6 gele kaarten uit in een verder sportieve wedstrijd. Beide ploegen konden uiteindelijk tevreden zijn met de 1-1.

Doelpunten: Reinier Visser 1 – 0 (13), Besjan Gashi 1 – 1 (19).