Bargeres veilig na winst op Wildervank

14 april 2014 1e elftal

Bargeres heeft de laatste noodzakelijke 3 punten binnen gehaald. In de thuiswedstrijd tegen Wildervank werd in een tijdsbestek van 8 minuten Wildervank over de knie gelegd. Bepalend voor het verloop van de wedstrijd was de vroege rode kaart die Stefan Mulder kreeg na een slaande beweging naar Joost Trip. Het voorval spelde zich al in de 12e minuut af en daarna liet Wildervank zich op eigen helft terug vallen.

In de eerste helft bleven de gasten nog gevaarlijk in de counter maar kreeg Bargeres de beste kansen. In de eerste acht minuten van de tweede helft wist Bargeres 3 doelpunten te scoren. Reinier Visser scoorde de eerste treffer en de gebroeders Frank en Leon Smalbil scoorden de overige 2 doelpunten. Na de 3 – 0 kwam Wildervank nog terug door een vrije trap van Paul Tuntelder waar keeper Melvin de Vroet niet geheel vrij uit ging. Na de 4 – 1 door Reinier Visser was de wedstrijd definitief beslist. In de slotfase wist de ingevallen Nick Siebring de score nog een iets beter aanzien te geven en bracht daarmee de eindstand op 4 – 2.

Rood

Trainer Peter Timmer moest al voordat de wedstrijd begon een tegenvaller incasseren. Tijdens de warming up viel Mick Willems uit met een liesblessure en werd op het laatste moment vervangen door Rutger Neef. In de beginfase van de eerste helft was het een gelijk opgaande strijd. In de 12de minuut lag Joost Trip plotseling op het veld en op aangeven van de assistent grensrechter Harold Bakker, tevens KNVB scheidsrechter, besloot scheidsrechter Bram Souisa verhaal te halen bij zijn assistent. De spits Stefan Mulder bleek in ieder geval een slaande beweging te hebben gemaakt naar Joost Trip van Bargeres. Scheidsrechter Bram Souisa besloot daarop de spits met rood uit het veld te sturen. Ook de spits gaf later aan door Trip te zijn geprovoceerd en daarop een slaande beweging te hebben gemaakt. Dit incident bepaalde de wedstrijd en Mulder benadeelde zijn ploeg door zijn gedrag in ernstige mate. Wildervank trok zich terug op eigen helft. In de counters bleven de gasten gevaarlijk maar de beste kansen waren toch voor Bargeres. Een schot van Paul Tuntelder ging rakelings over het doel van Bargeres. Bargeres kreeg steeds meer ruimte en een diagonale pass van Reinier Visser werd door de opgekomen Leon de Labije terug gelegd op Leon Smalbil die een vrij doel ter beschikking had. De spits van Bargeres schoot echter hoog over. Een balletje op de achterlijn werd door Reinier Visser terug gelegd op Jelmer Visser maar ook hij het vizier nog niet goed staan en de bal verdween over het doel van keeper Michel Bakker van Wildervank. Een afstandsschot van Pascal de Sevren Jacquet ging rakelings naast het doel van Wildervank. In de slotfase deed Wildervank nog iets terug. Een stiftje van Marcel Gelderloos ging maar rakelings over het doel van Melvin de Vroet van Bargeres.

Buitenkant

In de tweede helft werd binnen een tijdsbestek van 8 minuten de wedstrijd beslist. Een prima pass van Rik Zinnemers op Reinier Visser zette Visser plotseling vrij voor keeper Michel Bakker. Met buitenkant rechts werd de keeper gepasseerd, 1 – 0. Vier minuten later werd een pass van Reinier Visser op Leon Smalbil diagonaal ingeschoten en onhoudbaar voor keeper Michel Bakker, 2 – 0. Weer 4 minuten later werd een voorzet van Reinier Visser door Frank Smalbil ingekopt, 3 – 0. Het waren stuk voor stuk fraaie aanvallen maar de achterhoede van Wildervank stond in deze fase ook wel veel toe. Wildervank leek nog even terug te komen in de 65ste minuut. Een vrije trap van Paul Tuntelder op ca. 25 meter afstand ging onder keeper Melvin de Vroet door, 3 – 1. Direct daarna viel echter ook al de 4 – 1. Een voorzet van Leon de Labije bereikte de geheel vrij staande Reinier Visser die hard inschoot. Een omhaal van Reinier Visser had bijna een hattrick betekent maar de doelpoging werd door keeper Michel Bakker tot corner verwerkt. In de slotfase kwam Wildervank nog enigszins terug en scoorde de 4 – 2 door de ingevallen Nick Siebring. Het doelpunt had een hoge hilariteit waarde door de grote missers in de Bargeres defensie. Bargeres zat blijkbaar al in de winning mood en wist zich verzekerd van klasse behoud. Voor Wildervank breken nog een paar spannende wedstrijden aan om uit degradatie te blijven. Scheidsrechter Bram Souisa had een eenvoudige middag bij dit sportieve duel en floot een prima wedstrijd.

Doelpunten
Bargeres: Reinier Visser (46, 70), Leon Smalbil (49), Frank Smalbil (53)
Wildervank: Paul Tuntelder (65), Nick Siebring (82)

Rode kaarten