Bargeres verliest bij Raptim

20 maart 2015 1e elftal

De uitslag is wat geflatteerd maar Bargeres wist zich nauwelijks kansen te creëren in het koude Coevorden. Al na 4 minuten kwam Bargeres op een achterstand. Een vrije trap van Arnold Malkus belandde zomaar in de linker kruising, 1 – 0. Bargeres probeerde met veel inzet de achterstand goed te maken en langzamerhand ontwikkelde zich een gelijkwaardige strijd. Het probleem van Bargeres is dat het zich weinig kansen weet te creëren en ook in deze wedstrijd kwam dit gebrek weer naar voren. De beste kansen in de eerste helft waren dan ook voor Raptim. Een schot van Niels Assen ging in de 14de minuut net naast. Even later krulde dezelfde speler van Raptim de bal net over het doel. De kansen van Bargeres kwamen vooral uit dode spelmomenten. Een vrije trap van Rik Zinnemers werd uitstekend door keeper Sander Bunskoek uit de hoek gehaald en tot corner verwerkt.

In de tweede helft leek Bargeres een groter veldoverwicht te krijgen en de kans op de gelijkmaker leek eraan te komen. Uit een corner van Reinier Visser schoot Gilles Jan Kalter op het doel maar zijn inzet kon nog net op de lijn worden geblokkeerd. Bij een van de uitvallen van Raptim ging keeper Melvin de Vroet onnodig op avontuur en bij de zijlijn speelde hij de bal in de voeten van een tegenspeler. De voorzet die hieruit volgde was een prooi voor Robin de Leeuw die vrij kon scoren in een leeg doel. Het was de genadeslag voor Bargeres. De koppen gingen hangen en dat Raptim in de slotfase nog na een mooie aanval op 3 – 0 kwam was meer voor de statistieken. Een voorzet van rechts werd door de ingevallen Laurens Meppelink keurig afgerond. Daarmee was de wedstrijd ook wel gespeeld en ging Bargeres met lege handen naar huis. Door de overwinning van Sweel op Sleen is Bargeres weer op de onderste plaats terecht gekomen en zal de volgende week echt moeten worden gewonnen tegen DVC om enigszins uitzicht te houden op klasse behoud. Scheidsrechter J. de Vries uit Veendam trok merkwaardig genoeg 5 gele kaarten in dit sportieve duel.

Doelpunten: 4. Arnold Malkus 1 – 0,69. Robin de Leeuw 2 – 0, 78. Laurens Meppelink 3 – 0

Raptim: Remko Bosman, Patrick Vos, Andres Sewuster, Arjen Jansen, Lars Meppelink.

Arjen Visser