Bargeres verliest in eerste twintig minuten van Twedo

20 januari 2014 1e elftal

Ondanks een goede oefenreeks in de afgelopen week leek Bargeres nog in de winterslaap. Na ruim 20 minuten stond Twedo al op een 2 – 0 voorsprong. Niet dat Twedo het betere van het veldspel had maar eigen fouten bij Bargeres werd beide keren door de gastheren uit het Tweelingdorp genadeloos afgestraft. Daarmee is ook de trend in de wedstrijd weergegeven.

Bargeres probeerde zorgvuldig op te bouwen maar op het hobbelige veld gecombineerd met matige kwaliteit op het middenveld werd voortdurend balverlies geleden. Daarmee wisten de gastheren wel raad en in dergelijke situaties kwam Twedo met man en macht naar voren en zo kon het zomaar voorkomen dat er een meerderheid van Twedo aanvallers stond tegenover enkele Bargeres verdedigers. Bargeres had zelf moeten scoren in de beginfase. Tot tweemaal toe stond een Bargeres aanvaller oog in oog met keeper Rick Manting van Twedo. Al in de derde minuut mocht Reinier Visser alleen doorgaan op de keeper maar legde de bal breed op Jorrit Visser. De bal ging over de achterlijn alvorens Visser doelgevaarlijk kon worden. In de 7de minuut verscheen Pascal de Sevren Jacquet alleen voor Manting maar de bal werd alsnog door een verdediger tot corner verwerkt. Tegen de, op dat moment, verhoudingen in kwam Twedo in de 12de minuut op voorsprong. Balverlies op het middenveld bracht Mark Rabbers op rechts in vrije positie. Rabbers zijn voorzet werd tussen 2 Bargeres verdedigers prima ingeschoten door Sander Boer, 1 – 0. In de 21ste minuut een identieke situatie waarbij nu vanaf rechts de altijd moeilijk te verdedigen Bas Kamst voorzette. Mark Rabbers kopte tegen de onderkant lat maar in de rebound was er geen enkele Bargeres verdediger om zijn kopkans tegen te houden, 2 – 0. Bargeres zakte terug naar een bedenkelijk niveau en Twedo probeerde op de counter te spelen. Beide ploegen kregen vervolgens nauwelijks kansen al was Reinier Visser er dichtbij na een voorzet van de later met een blessure uitgevallen Jorrit Visser.

Minimaal

In de tweede helft probeerde Bargeres meer druk te zetten op de verdediging van Twedo. De kansen waren echter minimaal en aan Twedo kant waren de kansen ook op één hand te tellen. Direct na rust omspeelde Reinier Visser keeper Rick Manting maar werd ver naar links gedwongen waardoor nauwelijks nog een scoringskans overbleef. Hendrik Venema probeerde voor Twedo nog een stiftje nadat keeper Melvin de Vroet uit zijn doel was gekomen maar de bal belandde op de bovenkant van de lat. Na een ingooi van Hendrik Venema draaide Martijn Zantingh handig weg van zijn directe tegenstander en zijn voorzet werd rakelings naast geschoten door Mark Rabbers. Aan de andere kant leek Bargeres nog terug te komen met een bal op de binnenkant van de paal van Pascal de Sevren Jacquet en zette Wouter Huizing Rutger Neef vrij voor keeper Manting maar ook Neef wist het doel niet te vinden.

Scheidsrechter Bennie Miggels uit Staphorst was de beste man van het veld en had de wedstrijd prima in handen. Twedo kan verder naar boven kijken en voor Bargeres is het oppassen , de lange middenmoot van de derde klasse kan snel veranderen in een plaats in de rode zone.

Doelpunten: Twedo: Sander Boer (12) en Mark Rabbers (21)