Bargeres verliest in 1ste helft van Sleen

13 april 2015 1e elftal

De uitslag is enigszins geflatteerd maar Bargeres kon op geen enkele manier aanspraak maken op een overwinning in Sleen. De gasten riepen het onheil over zichzelf al af in de eerste helft. Na 30 minuten keek Bargeres al tegen een 2 – 0 achterstand aan door slordig verdedigen. Ook al was het betere veldspel van Bargeres, kansen leverde dit nauwelijks op. De lange bal van Sleen, vooral in de tweede helft, stichtte meer gevaar dan de voortdurende aanvalsgolven van Bargeres. De snelheid van de spitsen van Sleen brachten in de tweede helft uiteindelijk de definitieve eindstand van 4 – 1 op het bord.

Op een slecht bespeelbaar veld kreeg Bargeres in de beginfase de beste kansen. Jorrit Visser ging in de 7de minuut alleen op keeper Kris Ludwig af maar de spits kon Ludwig niet verrassen in de korte hoek. Sleen kreeg nauwelijks kansen en het gevaar kwam vooral uit de dode spelmomenten. Een corner van Arjan Goeree kon in de 17de minuut onbegrijpelijk vrij worden ingekopt door de meegekomen verdediger Jasper Ruinemans, 1 – 0. Sleen was succesvol met lange ballen. Zo kon Wouter Eiting uit een vrije trap van Patrick Wisman zomaar achter de verdediging komen van Bargeres en de 2 – 0 scoren in de 26ste minuut. Bargeres gaf Sleen veel ruimte en in plaats van door te dekken gingen de gasten uit Emmen te veel naar achteren voetballen. In de 36ste minuut was Arjan Goeree zelfs dicht bij de derde treffer nadat ook hij uit de achterhoede van Bargeres was ontsnapt maar zijn schot ging over het doel van keeper Melvin de Vroet. Reinier Visser kreeg aan de andere kant voor Bargeres ook nog enkele kansen. Vooral vanaf links kreeg Bargeres ruimte en een lob van Visser ging net over het doel. In de 42ste minuut kwam Bargeres op de aansluitingstreffer. Een schot van Jorrit Visser werd door Reinier Visser onder controle gebracht en met de rug naar het doel kon de spits vrij indraaien en de 2 – 1 aantekenen. Bargeres leek de aansluiting te hebben gevonden.

Na de rust zette Bargeres druk op de defensie van Sleen. Hierdoor kwam er meer dreiging voor het doel van Sleen en kwamen er ook kleine kansen. Wouter Huizing schoot in een klaar gelegde bal door Reinier Visser net over het doel van Kris Ludwig. Sleen probeerde met de lange bal gevaar te stichtten in de defensie van Bargeres en was hier ook zeer effectief in. Vooral Derek Slot en Arjan Goeree wisten met hun snelheid hier wel raad mee en waren een plaag voor de defensie van Bargeres. Bargeres was al eens gewaarschuwd nadat Derek Slot was aangespeeld in het centrum van de defensie van Bargeres en vrij kon oprukken naar keeper Melvin de Vroet. Zijn inzet ging over het doel. In de slotfase van de tweede helft was Derek Slot opnieuw vanaf rechts er vandoor en rechtsback Joey de Vroet had moeite de snelheid van Slot bij te benen. Op de achterlijn van de 16 meter haalde de Vroet Slot onderuit en scheidsrechter Peter Lemmen kende terecht een strafschop toe aan Sleen. Deze werd slecht ingeschoten door Wouter Eiting maar dankzij het hobbelige veld was keeper Melvin de Vroet kansloos, 3 – 1. De wedstrijd was gespeeld en dat uiteindelijk Derek Slot in de 90ste minuut de 4 – 1 aantekende na opnieuw een dieptepass was karakteristiek voor de wedstrijd. Bargeres krijgt het heel moeilijk en moest daarnaast met 2 zwaardere blessures de wedstrijd beëindigen. Met de komende twee weken 3 wedstrijden per week een vervelend vooruit uitzicht. Degradatie lijkt nu wel erg serieus te gaan worden ook al kan de beslissende wedstrijd tegen Sweel nog het tij keren.

Doelpunten: 7. Jasper Ruinemans 1 – 0, 26. Wouter Eiting 2 – 0, 43. Reinier Visser 2- 1, 86. Wouter Eiting 3 – 1, 90. Derek Slot 4 – 1.

Gele kaarten: Sleen: Jasper Ruinemans, Arjan Goeree. Bargeres: Rob Stiekema, Joey de Vroet.

Arjen Visser