Bargeres verliest ondanks inhaalrace van Twedo

01 december 2014 1e elftal

Een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was Bargeres onzichtbaar en keek in de rust tegen een 4 – 0  achterstand aan. In de tweede helft wist het team uit Emmen de rollen om te keren en stond in de 81ste minuut op 4 – 3. Een wonder leek in de lucht te hangen maar het geluk was weer eens niet aan de kant van de potentiële degradant en zo moest de ploeg alsnog de 3 punten achterlaten bij Twedo.

Bargeres had het kunnen weten en trainer Peter Timmer had er vooraf ook nog voor gewaarschuwd maar toch gebeurde het opnieuw. Bargeres begon te slap aan de wedstrijd en daarnaast legde Twedo een prima eerste helft op de grasmat. In de duels kwamen de Emmenaren tekort en als er sprake was van een opbouwende aanval dan werd de bal door het druk zettende Twedo snel weer ingeleverd. Bargeres had wel de eerste kans in de wedstrijd . Uit een vrije trap van Rik Zinnemers kon Gilles Jan Kalter vrij inkoppen maar keeper Marvin Trip van Twedo wist de bal nog net tot corner te verwerken. Bargeres was al gewaarschuwd want Niek Rabbers kreeg, na aangeven van Besjan Gashi, een vrije schietkans maar schoot naast. Even later was het wel raak. Het voortdurend storen in de opbouw en vervolgens snel uitbreken was een van de uitstekende kwaliteiten van de thuisclub. Zo kwam ook het eerste doelpunt tot stand. Bas Kamst werd op rechts aangespeeld en legde de bal perfect op het hoofd van de binnen stormende Besjan Gashi die fraai de 1 – 0 binnen kopte.

Bargeres leek nog op gelijke hoogte te komen nadat Gilles Jan Kalter vrij voor keeper Marvin Trip verscheen maar de spits speelde de bal te ver naar buiten waardoor de kans verdween. In de 16de minuut kwam Twedo al op 2 – 0. Sander Boer kon vrij door de verdediging van Bargeres slalommen en schoot vanaf links in de korte hoek. Bargeres was duidelijk onder de indruk van de telkens opkomende middenvelders en de kaatsballen van Bas Kamst. Tot overmaat van ramp moest centrale verdediger Mick Willems ook nog gewisseld worden vanwege een rib blessure. Rob Stiekema, inmiddels 44 jaar, moest na een langdurige blessure zijn positie innemen en kon achteraf terug zien op een uitstekende wedstrijd. Zoals al eerder vermeldt in de verslagen van dit jaar zit het geluk ook niet mee als je eenmaal in de onderste regionen verkeert. Zo belandde een verdwaald schot van Mark Rabbers via de voet van Reinier Visser miraculeus in eigen doel, 3 – 0. Bargeres had het hoofd er niet meer bij en 5 minuten voor de rust kon Basjan Gashi eenvoudig vanaf rechts de bal voorleggen op Bas Kamst die de ruststand van 4 – 0 binnen schoot.

Teleurstelling

De tweede helft leek in de beginfase dezelfde kant op te gaan. Na ruim 15 minuten kwam er een onverwachte kentering. Een diepte pass van Reinier Visser bereikte Wouter Huizing die voorzette op de vrij staande Gilles Jan Kalter, 4 – 1. Bargeres leek herrezen uit de teleurstelling en 3 minuten later had de tweede treffer erin moeten liggen toen Hidde Rog Jorrit Visser aanspeelde en de voorzet van Jorrit Visser voor een leeg doel op een haar na werd gemist door Gilles Jan Kalter. Nu won Bargeres de duels en de ingreep van trainer Peter Timmer door Reinier Visser en Rob Stiekema naar voren te schuiven had een goede uitwerking. Plotseling stond Twedo onder druk en in de 80ste minuut schoot Reinier Visser, na een uitstekende uittrap van Melvin de Vroet, vanaf punt 16 meter fraai diagonaal de 4 – 2 binnen. Er was nog maar nauwelijks afgetrapt of de 4 – 3 lag er al in na een kopbal van Pascal de Sevren Jacquet. Het was wachten op de gelijkmaker en de thuisclub moet na de 4 – 0 voorsprong met nog 10 minuten spelen met geknepen billen op de bank hebben gezeten. Bargeres kwam heel dichtbij en een kopbal van Rob Stiekema werd op miraculeuze wijze uit de hoek gehaald door keeper Marvin Trip van Twedo. De gelukzalige gelijkmaker zat er uiteindelijk niet in en Bargeres kon terug zien op een uitstekende tweede helft maar stond opnieuw met een doelpunt verschil met lege handen. De direct concurrenten haalden beide een gelijkspel zodat het wel eenzaam wordt in deze donkere dagen onder in de derde klasse. Toch blijft er hoop aanwezig gezien het goede spel van de tweede helft. De 20-jarige scheidsrechter Jan Willem Bouw uit Peize floot een prima wedstrijd en deelde vijf terechte gele kaarten uit.

Scoreverloop:
12. Besjan Gashi 1 – 0