Bargeres verliest onnodig van Stadskanaal

06 oktober 2013 1e elftal

Vóór de wedstrijd stond Bargeres met 9 punten uit 3 wedstrijden en tegenstander Stadskanaal met 0 punten uit 4 wedstrijden. Toch wist Stadskanaal verrassend te winnen. Het was een wedstrijd met 2 gezichten. De eerste helft kregen beide ploegen nauwelijks kansen en het leek of beide ploegen een soort angst hadden om in de aanval te gaan. Tikkie breed was dan ook regelmatig aan de orde. Er kwamen slechts 2 kansen, beide uit verdedigingsfouten. De eerste kans was voor Stadskanaal waarbij Pasa Ekinci vrij kon opkomen vanaf de linkerflank nadat Leon de Labije zich had verkeken op een diepte pass. Ekinci legde de bal goed terug op de 16 meter maar de afwerking was geen gevaar voor de Bargeres defensie. In de 35ste minuut ging de defensie van Stadskanaal in de fout. Rob Reintsema speelde de bal te kort terug op Erik Kok waardoor Joost Trip van Bargeres vrij kon oplopen naar keeper Roys Geerlings en beheerst scoorde, 1 – 0.

In de tweede helft een totaal andere wedstrijd. Stadskanaal had de schroom van zich afgeschud en begon vrij en vrolijk te voetballen. De duels werden nu wel door de Stadskanaalsters gewonnen en er kwamen zowaar kansen. Bargeres kwam enigszins onder druk te staan en begon slordig te voetballen. In de 53ste minuut zag scheidsrechter Patrick Geertsema uit Nieuw Buinen als een van de weinigen een overtreding van Rob Stiekema op Pasa Ekinci en kende een strafschop toe. De strafschop werd onberispelijk ingeschoten door Richard Koops , 1 – 1. Het gaf de gasten nog meer moed en het duurde even voordat Bargeres onder de druk van Stadskanaal uit kon komen. In de 60ste minuut kreeg Bargeres een van de betere kansen. Een voorzet van Leon de Labije werd uitstekend ingekopt door Leon Smalbil maar keeper Roys Geerlings kon met zijn voet net een doelpunt tegen houden. Het was zowaar een interessante wedstrijd geworden en het spel ging nu op en neer. Stadskanaal was dichtbij de winnende treffer, een voorzet van Pasa Ekinci kon door Frank Smalbil net uit het doel worden gewerkt. Aan de andere kant mocht Wouter Huizing alleen op keeper Roys Geerlings afgaan, nadat het zoveelste vlagsignaal van assistent grensrechter H. Hoogland van Stadskanaal terecht werd genegeerd door scheidsrechter Geertsema. Huizing schoot op de paal en Jorrit Visser was net te laat om in de rebound alsnog  te scoren. Stadskanaal kreeg nog een geweldige kans uit een corner van Pascal Kok die voor een leeg doel werd naast gekopt door Rick Schlimbach. De winnende treffer kwam uiteindelijk uit een dood spelmoment en was een kopie van de treffer die Bargeres vorige week maakte tegen Raptim.  Wie anders dan Pasa Ekinci nam de vrije trap vanaf links en de bal krulde over de defensie van Bargeres en ging pardoes in de rechter bovenhoek, 1 – 2. De wedstrijd was gelopen en Bargeres had zijn eerste verlies te pakken en Stadskanaal de eerste punten. Gezien het spelbeeld van de tweede helft een terechte uitslag.

Doelpunten: Joost Trip (35), 1 – 0.Richard Koops (54), 1 – 1 en Pasa Ekinci (83), 1 – 2

Gele kaarten: Bargeres, Jorrit Visser, Rob Stiekema. Stadskanaal, Gerben Orsel.

Arjen Visser