Bargeres weet nog wat scoren is en wint terecht van DVC’59

23 maart 2015 1e elftal

Bargeres pakte 3 punten in de degradatiestrijd. Slachtoffer was DVC’59 uit Nieuw Dordrecht. In de beginfase had Bargeres een veldoverwicht en dit resulteerde in de 16de minuut in de openingstreffer uit een vrije trap van Rik Zinnemers. DVC’59 liet het hier niet bij zitten en begon steeds meer grip op de wedstrijd te krijgen. Vooral bij balverlies van Bargeres wisten de gasten er snel uit te komen en met aanvoerder Gert Mink aan de basis werden de uitvallen steeds gevaarlijker. Een een/twee combinatie van Damian Vos en Jeffrey Mink leidde bijna de tegen treffer in maar door een gelukkige klutsbal belandde de bal over de achterlijn. Even later mocht Gert Mink op de solo toer en zijn inzet werd tot corner verwerkt. Een schot van Jeroen Hidding ging net naast en zo waren de kansen plotseling omgekeerd. In de blessuretijd van de eerste helft kwam DVC’59 alsnog op gelijke hoogte. Jeffrey Mink krulde de bal over de uitkomende keeper Melvin de Vroet van Bargeres maar de bal leek naast te gaan. Daniel Vos, die duidelijk in buitenspel positie stond, kopte de bal alsnog in het Bargeres doel, 1 – 1. Scheidsrechter J. Wever uit Meppel had even over het hoofd gezien dat de keeper uit het doel was en dat slechts een verdediger, Mick Willems van Bargeres, achter de aanvaller Jeffrey Mink stond. Grensrechter Ronald Moes van Bargeres was dit niet ontgaan maar Wever wist van geen wijken zodat de rust werd bereikt met een gelijkspel.

Na de rust ging Bargeres weer van start zoals aan het begin van de eerste helft en waren de betere kansen voor de thuisploeg. Een vrijde trap van Reinier Visser werd door keeper Bert Tubben uit de linker hoek gehaald. Een kopbal van Rob Stiekema ging net naast. Vanaf de 55ste minuut moest DVC’59 verder met 10 man. Martin Siegers beging binnen 5 minuten 2 overtredingen op Reinier Visser waarbij scheidsrechter Wever niet anders kon dan de rechtsback na 2 gele kaarten van het veld te sturen. De wedstrijd voor Bargeres om de overwinning te pakken leek open en trainer Henderikus Mulder van DVC’59 voorzag ook de situatie en wisselde aanvaller Jeffrey Mink voor Roy Moesker. In tegenstelling tot de verwachting gooide DVC’59 een schepje er bovenop en wist Bargeres geen raad met de man meer situatie. Het resulteerde in een ommekeer in de wedstrijd waarbij de regie weer bij DVC’59 kwam te liggen. Bargeres moest het nu hebben van de counters en Reinier Visser was dicht bij de winnende treffer maar zijn schot, uit een afgeslagen vrije trap van Rik Zinnemers, ging maar net naast. Er ontwikkelde zich een interessante wedstrijd waarbij beide ploegen kansen kregen. Melvin Mink kon vrij de 16 meter van Bargeres binnen dringen en zijn schot ging over het doel van Melvin de Vroet. Bargeres werd nerveus en een verdedigingsfout leidde een goede kans in voor Roy Sibon die naast het doel schoot. Damian Vos kreeg op de linkerflank nog een vrije doortocht maar strandde op keeper Melvin de Vroet. Het leek wel of Bargeres met 10 spelers speelde i.p.v. DVC’59. Pas in de slotfase, toen ook bij aanvoerder Gert Mink de vermoeidheid toesloeg, kreeg Bargeres weer wat meer grip op de wedstrijd. Een schot van Reinier Visser werd miraculeus uit het doel gehaald door keeper Bert Tubben van DVC’59. In de blessuretijd viel dan toch de winnende treffer. Een pass van Reinier Visser kwam terecht bij de ingevallen Patrick Schuttrups. Schuttrups kon op randje 16 meter vrij indraaien en zijn schot in de rechter bovenhoek was onhoudbaar voor keeper Bert Tubben. Scheidsrechter J. Wever uit Meppel had een moeilijke middag en liet nog eens ruim 10 minuten blessuretijd spelen. Bargeres was nog dicht bij een treffer maar een inzet werd nog van de lijn gehaald. Door deze overwinning is Bargeres weer 2 plaatsen gestegen en staat nu op de 3de plaats van onderen. Deze positie betekent nacompetitie. Wellicht is er meer mogelijk maar Sleen is voorlopig nog 10 punten verwijderd maar Bargeres heeft wel 3 wedstrijden minder gespeeld. Dit was in ieder geval weer een opsteker die ook nodig was.

Doelpunten: 16. Rik Zinnemers 1 – 0, 45+4. Damian Vos 1 – 1, 90+3. Patrick Schuttrups 2 – 1

Gele kaarten:

Bargeres: Jorrit Visser