Goed voetballend Bargeres verliest van DVC’59

03 november 2014 1e elftal

Bargeres speelde een uitstekende wedstrijd bij DVC maar moest uiteindelijk toch het onderspit delven in Nieuw- Dordrecht. De eerste 20 minuten was Bargeres heer en meester en met minimaal drie goede kansen had de ploeg uit Emmen op voorsprong moeten komen. De eerste beste aanval van DVC na 20 minuten was raak. Damian Vos schoot de bal onhoudbaar voor Melvin de Vroet in de uiterste hoek. Vervolgens waren twee scheidsrechterlijke dwalingen wel erg bepalend voor het verdere verloop van de wedstrijd.

Scheidsrechter Ties Alberts uit Zevenhuizen zag eerst een handsbal over het hoofd in de 16 meter van DVC. Vervolgens legde hij de bal aan de andere kant op de stip tot verbazing van vriend en vijand. Een hard schot van Roy Sibom werd door Reinier Visser op zijn borst gepareerd maar Alberts zag aks enige een handsbal en hij gaf ten onrechte een strafschop die door Gert Mink werd benut, 2 – 0. Bargeres ging niet bij de pakken neer zitten en ging volop in de aanval. In de tweede helft stroomden de krachten langzaam weg en was het DVC die in een van de spaarzame uitvallen nog de bal op de paal schoot. Uiteindelijk was de uitslag volledig onterecht gezien het spelbeeld maar het resultaat telt. Toch kunnen de spelers van Bargeres veel moed putten uit het steeds beter wordende spel en dan komen de punten vanzelf.

Geblokkeerd

Bargeres startte voortvarend en al 3 minuten kreeg Hidde Rog een goede kans na aangespeeld te zijn door Pascal de Sevren Jacquet. Zijn inzet werd door de verdediging van DVC geblokt. DVC liep achter de feiten aan en 7 minuten later ging een voorzet van Rik Zinnemers voor een leeg doel langs en kwam Gilles Jan Kalter een teenlengte te kort om de bal binnen te schieten. In de 15 minuut werd een inzet van Hidde Rog via de hand geblokkeerd in de 16 meter van DVC. Scheidsrechter Ties Alberts had niets gezien, een cruciale foute beslissing op een belangrijk moment. De eerste kans van DVC kwam in de 20ste minuut uit een goed opgezette aanval waarbij de vrijstaande Damian Vos op de 16 meter werd aangespeeld en hard en onhoudbaar inschoot, 1 – 0. DVC begon even uit de verdediging te kruipen en even later kopte Damian Vos over het doel na een voorzet van Roy Sibon. In de 30ste minuut gaf scheidsrechter Ties Alberts onverwacht een penalty na een hard schot van Roy Sibon dat door Reinier Visser werd geblokkeerd. De leidsman wees gedecideerd naar de 16 meter stip terwijl niemand een overtreding had gezien. Het waren twee cruciale beslissingen die bepalend waren voor het eindresultaat terwijl de leidsman over het algemeen een redelijke wedstrijd floot. De penalty werd feilloos benut door Gert Mink, 2 – 0.

Aansluiting

In de tweede helft ging Bargeres verder met het goede spel. Combinaties werden gezocht en het middenveld was voor de gasten. Toch wist Bargeres zich in tweede helft minder kansen te creëren dan de eerste 20 minuten van de eerste helft. Hidde Rog werd door Peter Rahder in vrije positie aangespeeld maar Rog zijn inzet werd door de goed keepende Bert Tubben geblokkeerd. Even later werd Hidde Rog onderuit gehaald, volgens velen net buiten de 16 meter, maar scheidsrechter Alberts wees ook nu gedecideerd naar de penalty stip. Het had zeker de aansluiting betekend voor Bargeres maar Wouter Huizing faalde oog in oog met keeper Bert Tubben. Een schot van Pascal de Sevren Jacquet werd even later door keeper Tubben uit de hoek gewerkt. Langzaam stroomden ook de krachten weg bij Bargeres en werd achterin steeds meer risico genomen. Een te korte terug speelbal van Reinier Visser op keeper Melvin de Vroet leidde bijna de derde treffer voor DVC in maar het ‘rolletje’ van Roy Sibon belandde op de paal. Trainer Peter Timmer van Bargeres probeerde nog wat verse krachten in te brengen maar het mocht uiteindelijk niet baten. Bargeres had een prima wedstrijd neer gezet maar vergat te scoren. Als Bargeres dit niveau kan vast houden dan komen de punten zeker ook en kan de weg naar boven worden ingezet.

Doelpunten:
DVC: 20. Damian Vos 1 – 0, 30. Gert Mink 2 – 0