Bargeres in blessuretijd onderuit tegen Sleen

24 november 2014 1e elftal

De wedstrijd kende in de eerste helft nauwelijks hoogtepunten. In de tweede helft kregen beide ploegen kansen op de overwinning. Uiteindelijk leek de wedstrijd als een nachtkaars uit te gaan in een bloedeloos gelijkspel. Onverwacht en uit een volstrekt onmogelijke hoek scoorde uiteindelijk Derek Slot in de blessuretijd. Bargeres was in de mineur en Sleen kreeg nog onverwacht 3 punten mee naar huis.

De eerste helft hadden beide ploegen beter niet kunnen spelen. Het was een saaie vertoning en er werden nauwelijks kansen gecreëerd. In de 5de minuut kreeg Gilles Jan Kalter een cadeautje van Nordin Hoving, keeper van Sleen, nadat hij de bal te ver voor zich uit speelde. Kalter was waarschijnlijk zo verrast van deze mogelijkheid dat hij de bal over het doel schoot. Spits Derek Slot van Sleen was in de beginfase meer met de tegenstander bezig dan met de wedstrijd en kreeg uiteindelijk een gele kaart van de prima leidende scheidsrechter Johan Hes uit Steenwijk. Toch was het Derek Slot die regelmatig voor enig gevaar stichtte in de Bargeres defensie. In de 10de minuut legde hij de bal terug vanaf rechts op de 16 meter maar de inzet kon geblokkeerd worden door de Bargeres defensie. Slot kreeg zelf nog een goede mogelijkheid in de 39ste minuut maar hij schoot de bal naast het doel. De beste kans was voor Bargeres na een prima voorzet van Leon de Labije waarbij Hidde Rog alle tijd had om de bal over de uitkomende keeper Nordin Hoving te koppen maar ook Rog zijn kopbal ging naast het doel van Sleen.

Wonder boven wonder

In de tweede helft leken beide ploegen gretiger en kwamen er ook meer kansen. Bargeres kreeg een licht veldoverwicht. In deze fase had Bargeres het verschil moeten maken. Wouter Huizing zette een bal strak voor maar zijn voorzet werd weggewerkt. Een afstandsschot van wederom Huizing werd op het laatste moment geblokkeerd. Een ½ combinatie tussen Wouter Huizing en Jorrit Visser werd door Gilles Jan Kalter bij de eerste paal ingeschoten en wonder boven wonder door keeper Hoving tot corner verwerkt. Uit een corner van de ingevallen Frank Hagenauw kopte Hidde Rog de bal via paal en lat. Sleen kreeg echter ook kansen en zo was Jasper Ruinemans dicht bij een doelpunt na een scrimmage in de 16 meter van Bargeres. Op een afstand van 3 meter voor de doellijn schoot Ruinemans over. Arjen Cremers kopte een bal fraai in en voorbij keeper Melvin de Vroet uit een vrije trap van Patrick Wisman. Op de doellijn wist Pascal de Sevren Jacquet alsnog redding te brengen. Beide ploegen legden zich langzamerhand neer bij een puntendeling.

In de blessuretijd viel onverwacht de winnende treffer. Een onschuldige diepe bal op rechts werd door Derek Slot opgepakt en bijna op de achterlijn aarzelde de onberekenbare spits niet en haalde verwoestend uit, diagonaal in de korte hoek over keeper Melvin de Vroet. Bargeres zakte bijna door de grond en Sleen kreeg alsnog onverwacht 3 punten terwijl een puntendeling terecht was geweest. Bargeres is daarmee verder verwijderd geraakt van de middenmoot en zal op korte termijn punten moeten pakken om te voorkomen dat ze bij de laatste 3 eindigen. Sleen komt met de 3 punten veilig in de middenmoot en kan zelfs omhoog kijken. De gifbeker leek de laatste weken te zijn leeg gedronken maar ook nu blijkt maar weer als je in de kelder zit, het geluk ver is te zoeken.

Scheidsrechter Johan Hes deelde in deze sportieve wedstrijd 3 gele kaarten uit en was de beste man van het veld.