Bargeres laat Musselkanaal drie keer terugkomen

02 december 2013 1e elftal

Een wedstrijd waar alles in zat. Ballen op lat en paal en een tegenstander die iedere keer wist terug te komen. Voor de neutrale toeschouwer was de wedstrijd zeer zeker vermakelijk. Totaal 6 doelpunten in een voetbaltechnisch slechte wedstrijd. Bargeres kwam in de 5e minuut al op voorsprong door Reinier Visser die alle vrijheid kreeg in de 16 meter om in te schieten. Musselkanaal had al diverse gevaarlijke tegenstoten laten zien en kwam terecht in de 30e minuut op de gelijkmaker door Marco Heeres. Kansen waren er aan beide kanten en Bargeres kwam op slag van rust nog op 2 – 1. Na een fout in de defensie kon Joost Trip eenvoudig de 2 – 1 binnen schieten na een perfecte voorzet van Wouter Huizing. In de 75e minuut kwam Musselkanaal op gelijke hoogte opnieuw door Marco Heeres. Bargeres kreeg direct daarna een penalty en bracht de stand via Reinier Visser op 3 – 2. De wedstrijd leek gespeeld maar Musselkanaal kreeg ook nog een penalty toegewezen door de goed leidende scheidsrechter Gjalt van Duinen uit Niekerk en bracht opnieuw de stand op gelijke hoogte door Ferdinand van der Sluis.

Bargeres kreeg in de slotfase nog goede kansen op de overwinning maar paal en lat stonden een overwinning in de weg. Al met al een terechte uitslag waarbij de gezichten van Bargeres er na de wedstrijd slechter uitzagen dan die van Musselkanaal.

Vanaf het beginsignaal kregen beide ploegen goede kansen op de openingstreffer. In de eerste 5 minuten kreeg Robin Schmitz twee goede kansen nadat hij met een lange bal werd aangespeeld maar beide keren faalde de spits. Aan de andere kant kreeg Jorrit Visser een goede kans nadat keeper Arjan Scholte Aalbes de bal niet klemvast kon krijgen op een voorzet van Reinier Visser. In de 5e minuut kwam de openingstreffer. Een één-twee combinatie op de rechterflank tussen Jorrit Visser en Leon de Labije resulteerde in een voorzet van Labije. Reinier Visser kon in alle rust 2 verdedigers uitkappen en onberispelijk inschieten, 1 – 0. In de 30e minuut kon Marco Heeres na een dieptepass keeper Melvin de Vroet omspelen en vanuit een lastige hoek de gelijkmaker aantekenen. Kort daarop kwam Musselkanaal goed weg. Een corner van Patrick Schuttrups werd in een mêlee van spelers ingekopt en van de doellijn gehaald door Jordie Teuben. Op slag van rust kon Wouter Huizing vanaf rechts , na een verdedigingsfout bij Musselkanaal, vrij oprukken en zijn voorzet bereikte de geheel vrijstaande Joost Trip die de 2 – 1 binnen kon schieten.

Lat

Na de rust een overeenkomstig spelbeeld. Aan beide kanten goede kansen. Keeper Melvin de Vroet kon een vrije trap van Marco Heeres niet onder controle krijgen en in de rebound schoot Ferdinand van der Sluis tot schrik van de doelman hoog over. Een vrije trap van Jesper Klok belandde even later op de lat van het Bargeres doel. Aan de andere kant kreeg Rob Stiekema een niet te missen kopkans na een voorzet van Jorrit Visser maar kopte over het doel van Musselkanaal. Musselkanaal ging op weg naar de gelijkmaker. In de 75e minuut werd een voorzet van Musselkanaal verkeerd beoordeeld door de verdediging van Bargeres en kon opnieuw Marco Heeres voor de gelijkmaker zorgen. De voorsprong duurde maar kort want scheidsrechter Gjalt Van Duinen kende een penalty toe aan Bargeres nadat hij hands had geconstateerd na een inzet van Reinier Visser. Visser rondde het karwei zelf af en bracht Bargeres opnieuw op voorsprong, 3 – 2. De wedstrijd leek gespeeld maar in de slotfase zag scheidsrechter Van Duinen nog een handsbal in de 16 meter van Bargeres. De penalty werd onberispelijk ingeschoten door Ferdinand van der Sluis, 3 – 3. In de laatste minuten was het nog billen knijpen voor Musselkanaal. Een vrije trap van Raymond de Groot ging via binnenkant paal en lat wonderbaarlijk alsnog uit het doel van Musselkanaal. In de blessuretijd kopte verdediger Jordie Teuben uit een corner nog op de onderkant van de lat van zijn eigen doel. Bargeres voelde het gelijke spel als een verlies, Musselkanaal was tevreden en over het geheel van de wedstrijd gezien was een gelijkspel rechtvaardig.

Doelpunten:

Bargeres: Reinier Visser (5, 77), Joost Trip (45)

Musselkanaal: Marco Heeres (30, 75), Ferdinand van deer Sluis (82)

Bargeres: Frank Smalbil, Reinier Visser

Musselkanaal: Jordie Teuben