Bargeres pakt drie belangrijke punten in Stadskanaal

24 februari 2014 1e elftal

In de laatste vijf wedstrijden van Bargeres werd slechts één gelijkspel behaald en vier keer verloren. De punten tegen Stadskanaal waren daarom hard nodig om niet in degradatienood te komen. Bargeres voetbalde de eerste helft een prima wedstrijd en zette Stadskanaal onder druk op eigen helft. Duels werden gewonnen en kansen gecreëerd. Het enige verwijt dat de ploeg van trainer Peter Timmer kon worden gemaakt, is dat ze in de afronding de kansen niet benutten.

In de 11de minuut kwam Bargeres al op voorsprong . Reinier Visser legde de bal op rechts op de opgekomen Leon de Labije die de bal terug legde op de vrij staande Visser. Reinier Visser kapte zijn directe tegenstander uit en schoot onhoudbaar in de linker hoek, 0 – 1. Bargeres kreeg vervolgens meerdere kansen om de score uit te bouwen. Een voorzet van Reinier Visser werd door Wouter Huizing net naast gekopt. Een vreemde terugspeelbal van een verdediger van Stadskanaal zette plotseling Wouter Huizing alleen voor keeper Roys Geerlings van Stadskanaal. De aanname van Huizing was echter niet goed waardoor de keeper alsnog de bal kon onderscheppen. Stadskanaal zette daar bitter weinig tegenover.

Geen enkele uitgespeelde kans viel er te noteren in de eerste helft. Kleine kansen kwamen uit dode spelmomenten. Zo kopte de getergde Erik Kok net over uit een corner van Jeffrey Bakker. Erik Kok kwam goed weg na een opstootje op het middenveld waarna hij Reinier Visser naar de grond werkte. Scheidsrechter Gjalt van Duinen uit Niekerk had even bedenktijd nodig en besloot uiteindelijk tot een compromis en toverde de gele kaart naar voren voor Visser en Kok. Daarmee kwam Erik Kok goed weg.

Problemen

In de tweede helft ging Stadskanaal opportunistischer spelen en werd voortdurend de lange bal gehanteerd. Bargeres kon de druk op de defensie van Stadskanaal niet volhouden en de Emmenaren leken in de problemen te komen. Ze wisten zich geen kansen meer te creëren en Stadskanaal probeerde van achteren de spitsen te bereiken waardoor een zeer lang middenveld ontstond . Daarmee was het goede voetbal definitief verdwenen van de eerste helft. Een voorzet van de ingevallen Rob Reintsema bereikte de vrij staande Jeroen Nanninga maar zijn kopbal ging over het doel. Richard Koops kwam net een teenlengte tekort op een steekpass vanaf middenveld en zo bleef het even dreigend voor het doel van Bargeres keeper Melvin de Vroet. In de blessuretijd kreeg Stadskanaal nog een vrije trap net buiten de 16 meter nadat scheidsrechter van Duinen een zogenaamde handsbal had geconstateerd. Richard Koops miste het doel op een haar na. Scheidsrechter van Duinen had toen voldoende blessuretijd, 8 minuten, bijgetrokken en vond het toen ook wel voldoende. Voor Bargeres belangrijke punten en daarmee zit de club voorlopig weer veilig in de middenmoot.

Gele kaarten:
Stadskanaal: Erik Kok, Sten Vos