Bargeres pakt punt in Musselkanaal

12 maart 2015 1e elftal

Bargeres heeft in en tegen Musselkanaal terecht een punt opgehaald. In de beginfase was Bargeres de betere ploeg en waren er twee doorslaggevende momenten waar wellicht een penalty en een rode kaart op zijn plaats waren geweest maar scheidsrechter Henk de Jong uit Oldeberkoop was mild voor de thuisploeg. In de tweede helft kon Bargeres de druk op de achterhoede van Musselkanaal niet meer opbrengen en was de kracht op het middenveld er wat uit maar ook Musselkanaal kon echter moeilijk tot kansen komen. De gevaarlijke momenten kwamen vooral uit de corners of andere dode spelmomenten. Uiteindelijk kon iedereen wel tevreden zijn met het gelijke spel.

Door blessureleed had trainer Peter Timmer van Bargeres weer meerdere omzettingen moeten plegen. Opvallend was o.a de plaats van Joey de Vroet op de rechtsback positie. Bargeres was in de beginfase de bovenliggende ploeg. De spelers toonden een grote inzet en bluften de thuisclub op het middenveld en in individuele acties voortdurend af. Een voorzet van Rik Zinnemers werd al in de 5de minuut door Wouter Huizing op doel geschoten. Even later werd een inzet van Reinier Visser door keeper Arjan Scholte Aalbes net tot corner verwerkt. Uit de hier opvolgende corner ging een schot van Pascal de Sevren Jacquet net naast. Musselkanaal deed ook nog wat terug en Rik Zinnemers moest keeper Melvin de Vroet te hulp schieten en een bal van de doellijn afhalen. Vervolgens kwamen er 2 beslissende momenten. In eerste instantie werd Jorrit Visser in de 16 meter onderuit gehaald maar scheidsrechter Henk de Jong weigerde een penalty toe te kennen. Even later was de spits van Bargeres door de defensie heen van Musselkanaal en moest Jeroen Drenth aan de noodrem trekken. Waar iedereen rood verwachte, kwam Drenth goed weg met een gele kaart. Door vriend en vijand niet begrepen. Uiteindelijk leverde het Bargeres niks op. In tegendeel in een van de schaarse uitvallen van Musselkanaal moest ook Rik Zinnemers aan de noodrem trekken en kwam er met geel ook genadig van af.

In de tweede helft kon Bargeres het druk zetten vanuit het middenveld minder goed opbrengen. De linies kwamen meer uit elkaar te liggen en de vermoeidheid sloeg ook toe. Musselkanaal kreeg vooral kansen uit dode spelmomenten. Zo kopte Jeroen Drenth uit een corner van Jordie Teuben goed in en moest de bal van de doellijn gehaald worden. Met de corners van Musselkanaal had Bargeres het moeilijk en zo nu en dan deden zich hachelijke momenten voor bij het doel van Melvin de Vroet. Toch waren de echte kansen in de uitvallen voor Bargeres. Hidde Rog kon zich vrij spelen in de 16 meter van Musselkanaal en krulde de bal bijna in het doel. Keeper Scholte Aalbes moest zich tot het uiterste strekken. Reinier Visser verscheen in een van de uitvallen nog alleen voor de keeper maar speelde de bal te ver voor zich uit waardoor Scholte Aalbes alsnog kon corrigeren. Beide trainers probeerden met enkele wissels het tij nog te keren. Uiteindelijk kon iedereen tevreden zijn met het gelijke spel en bleek de rechtsback positie van Joey de Vroet prima uit de verf te komen, hij was de beste man van de wedstrijd.

Gele kaarten:

Bargeres: Rik Zinnemers. Musselkanaal: Jeroen Drenth