Bargeres in slotfase onderuit tegen Musselkanaal

27 oktober 2014 1e elftal

Over inzet niet te klagen. Drie spelers kwamen terug uit de ziekenboeg maar 2 daarvan moesten in de rust alweer afhaken met een soortgelijke blessure. Weinig geluk en daar hoort dan ook nog bij dat je in de slotfase een doelpunt tegen krijgt en daarmee met 0 – 1 verliest. Dat is de wedstrijd in een notendop. De beste kansen waren voor Musselkanaal maar de gasten wisten in de eerste helft niet tot scoren te komen. Met name de laatste fase in de eerste helft waarbij Bargeres tijdelijk met 10 man speelde, Mick Willems raakte opnieuw geblesseerd aan de hamstring, was de organisatie bij Bargeres even weg. In de tweede helft drukte Musselkanaal de thuisclub op eigen helft terug en waren de uitvallen spaarzaam. Ook deze fase bleef Bargeres overeind tot de 80ste minuut toen Jeroen Drenth de trekker overhaalde en de 0 – 1 op het scorebord bracht. Bargeres kreeg daarna nog goede kansen op de gelijkmaker maar als je eenmaal in de kelder zit van de 3e klasse dan is het geluk vaak ook ver te zoeken.

Bargeres startte de wedstrijd met redelijk voetbal en een goede inzet en strijd. De beste kansen waren echter wel voor Musselkanaal en al na 5 minuten leek Mark Bos van Musselkanaal al te scoren. Zijn zacht ingeschoten bal ging door de benen van Bargeres verdedigers en keeper Melvin de Vroet stond op het verkeerde been maar de van blessure terug gekomen Rob Stiekema kon op de lijn nog redding brengen. Bargeres deed al snel wat terug en Hidde Rog werd op de 16 meter vrij gespeeld en zijn inzet kon door de keeper net tot corner worden verwerkt. Vervolgens kregen beide ploegen nauwelijks kansen tot de fase waarin Mick Willems na een sprint opnieuw het veld moest verlaten met een hamstring blessure. De organisatie op de linker verdedigingshelft was even zoek en Musselkanaal kreeg diverse kansen maar steeds stond een verdediger of keeper Melvin de Vroet succes in de weg. De meest opvallende rol was wellicht voor scheidsrechter Geert Nijboer die tot ergernis van beide ploegen onnodig met gele kaarten stond te strooien.

Gepareerd

In de tweede helft moest Bargeres terug en Musselkanaal was op zoek naar de openingstreffer. Een steekpass op Jesper Klok zette de aanvaller vrij voor Melvin de Vroet maar de keeper van Bargeres wist erger te voorkomen. Een harde inzet van Rick Berends stuitte op de verdediging van Bargeres. Bargeres leek langzaam onder de druk van de gasten uit te komen. Een schot van Patrick Schuttrups werd door de keeper gepareerd en Gilles Jan Kalter kreeg een goede kans maar stuitte ook op de keeper. Wouter Huizing werd op rechts vrij gespeeld door Hidde Rog maar schoot net voor het doel langs van Musselkanaal. Het was een fase waarbij de wedstrijd leek te kantelen maar Musselkanaal werd alsnog beloond voor het betere spel. Een voorzet van Mark Bos kwam via de kluts bij Jeroen Drenth die via verdedigers onhoudbaar voor Melvin de Vroet de uiteindelijke winnende treffer binnen schoot. Bargeres had daarna nog 10 minuten om de stand gelijk te trekken en een waar offensief werd gestart. Bargeres kreeg nog goede kansen waarbij de kans van Wouter Huizing, vrij gespeeld door Pascal de Sevren Jacquet, de beste was maar ook nu bleek de keeper niet te verslaan.

Scheidsrechter Geert Nijboer uit Tweede Exloërmond had niet zijn beste dag en deelde uiteindelijk 7 gele kaarten uit. De strijdlust die Bargeres heeft laten zien geeft weer hoop voor de toekomst en dan komen punten en een beetje geluk vanzelf.

Doelpunten
Musselkanaal: Jeroen Drenth (80)

Gele kaarten
Bargeres: Gilles Jan Kalter, Reinier Visser, Leon de Labije