Bargeres verliest onnodig van tiental Zwartemeerse Boys

13 oktober 2014 1e elftal

Bargeres heeft een onnodige nederlaag geleden bij Zwartemeerse Boys. De eerste helft had Bargeres de zaken redelijk op orde maar kwam in de beginfase al snel op achterstand door een strafschop. Deze werd feilloos binnengeschoten door de in de eerste selectie terug gekeerde Danny Rocks, 1 – 0. Bargeres kwam halverwege de eerste helft terecht op gelijke hoogte door Wouter Huizing: 1 – 1. Toen op slag van rust Roy Hartman na de zoveelste overtreding op Rutger Neef mocht vertrekken van scheidsrechter Anita Hadders uit Stadskanaal met 2 keer geel, leek de weg vrij voor Bargeres om de drie punten binnen te halen. Alles pakte echter in de tweede helft heel anders uit. Bargeres voetbalde op de helft van Zwartemeerse Boys maar de uitvallen van de thuisclub waren minstens zo gevaarlijk. Met name spits Ferdy Arling was een kwelling voor de defensie van Bargeres. Hij scoorde uiteindelijk de winnende treffer en Bargeres was niet in staat om met 11 tegen 10 de kansen te verzilveren.

Bargeres opende in de eerste helft sterk en na 6 minuten werd Wouter Huizing geheel vrij gezet voor het doel van keeper Leon Klönne door een prima actie van Rutger Neef en Gilles Jan Kalter. Huizing schoot hard in maar Klönne wist de bal uit het doel te ranselen. Zwartemeerse Boys had ook hard de punten nodig en liet zich niet onbetuigd. Een steekpass van Stef Post op Ferdy Arling bracht de spits in scoringspositie en Peter Rahder greep volgens scheidsrechter Anita Hadders onreglementair in en kende een strafschop toe. Danny Rocks wist hier wel raad mee en bracht de thuisclub op 1 – 0. Bargeres kreeg steeds meer grip op de wedstrijd en in de 25ste minuut wist Wouter Huizing de gelijkmaker binnen te schieten na slecht weg werken in de defensie van Zwartemeerse Boys. Bargeres werd sterker en Zwartemeerse Boys zette alle fysieke krachten in en ging daarmee regelmatig op of over de rand. Scheidsrechter Hadders moest uiteindelijk een terechte tweede gele kaart tonen aan verdediger Roy Hartman die Rutger Neef voor de zoveelste keer op de achilles had geraakt. Vervelende overtredingen waardoor Rutger Neef al in de beginfase van de tweede helft het veld moest verlaten. In de slotfase van de eerste helft had de thuisclub nog een goede kans om op voorsprong te komen. Uit een corner kopte iedereen er onderdoor waardoor plotseling Stef Post en vervolgens Danny Rocks vrij konden inschieten maar Pascal de Sevren Jacquet wist erger te voorkomen.

Oog in oog

In de tweede helft leek Bargeres met 11 tegen 10 de wedstrijd naar zich toe te trekken. De gasten voetbalden ook voortdurend op de helft van de thuisclub, die zich op eigen helft terug trok. Er was een goede kans voor de prima spelende Hidde Rog, een echte versterking voor Bargeres, die zomaar door de defensie slalomde en oog in oog met keeper Leon Klönne alsnog op de keeper stuitte. Zwartemeerse Boys kwam met lange ballen en uitvallen op de helft van Bargeres en vreemd genoeg kon spits Ferdy Arling maar moeilijk afgestopt worden door soms 2 tot 3 verdedigers. Arling werd een ware plaag voor de defensie van Bargeres en de spits kreeg wel vier opgelegde kansen. In de 52ste minuut liet hij drie verdedigers van Bargeres staan maar schoot hij over. Even later moest keeper Melvin de Vroet van Bargeres redding brengen. Driemaal scheepsrecht zal Arling gedacht hebben en bij de derde kans stiftte hij de bal over de Vroet, 2 – 1. Bargeres probeerde wanhopig de gelijkmaker te forceren. Er deden zich nog miraculeuze situaties voor in de 16 meter van keeper Klönne en zelfs de paal stond een gelijkmaker in de weg na een inzet van Wouter Huizing. Uiteindelijk pakte Zwartemeerse Boys de drie punten waar minimaal voor Bargeres een gelijkspel op zijn plaats was geweest. Het was een kostbaar verlies en het is te hopen dat de ziekenboeg bij Bargeres weer wat leger raakt ondanks de twee blessures van vandaag want anders wordt het een loodzwaar seizoen.

Doelpunten:
Zwartemeerse Boys: Danny Rocks (6), Ferdy Arling (69)
Bargeres: Wouter Huizing (25)

Rode kaart:
Zwartemeerse Boys: Roy Hartman (2* geel)

Gele kaarten:
Zwartemeerse Boys: Wilco Doornink