Brilstand bij Bargeres – Zuidwolde

10 november 2014 1e elftal

Het was een gelijk opgaande strijd waarin in de eerste helft nauwelijks kansen werden gecreëerd. In de tweede helft kregen beide ploegen goede kansen op de winnende treffer maar uiteindelijk was een gelijkspel een goede weergave van de verhoudingen in het veld.

In de eerste helft wisten beide ploegen zich nauwelijks kansen te creëren. De enige kans voor Bargeres kwam in de 15de minuut na een goede voorzet van Wouter Huizing die door de geheel vrij staande Hidde Rog vrij kon worden ingekopt maar Rog kopte over het doel. Zuidwolde deed in de 25ste minuut wat terug. De beste speler van Zuidwolde, Gerald Kreuze, schoot uit een vrije trap net naast het doel van keeper Melvin de Vroet. Op slag van rust schroefde Zuidwolde de druk op. Een pegel van Mathijs Steenbergen moest door Melvin de Vroet op zijn vuisten worden weggewerkt en een voorzet van de net ingevallen Anne Klein kon door Leon de Labije tot corner worden verwerkt.

De tweede helft kende veel meer wapenfeiten. Het werd een open wedstrijd en de linies gingen steeds verder uit elkaar. Een schuiver van Gerald Kreuze van Zuidwolde ging net naast. Aan de andere kant kreeg Gilles Jan Kalter een goede kans nadat hij de bal terug gelegd had gekregen van Leon de Labije. Ook Kalter zijn vizier stond niet op scherp en hij schoot de bal net naast. Een voorzet van Patrick Schuttrups werd door Hidde Rog net naast gekopt. Rog kreeg daarna nog een goede kans door zich vrij te spelen op rand 16 meter maar zijn schuiver was eenvoudig te pakken door keeper Jelle Verburg van Zuidwolde. Rik Zinnemers schoot even later uit een vrije trap hard in maar zijn inzet werd via de vuisten van Jelle Verburg tot corner verwerkt. Zuidwolde kreeg ook nog enkele goede kansen om de wedstrijd te beslissen. De prima ingevallen Anne Klein kwam alleen voor keeper Melvin de Vroet maar de Vroet wist een doelpunt te voorkomen. Een voorzet van Gerald Kreuze werd door Wessel Buning ingekopt maar ook nu stond de Vroet op de goede plek. In de slotfase leek Bargeres opnieuw de wedstrijd uit handen te geven. De druk op het doel van de Emmenaren nam toe. Een schot van Gerald Kreuze kon net door de Vroet tot corner worden verwerkt. In de daarop volgende corner ontstond een ware scrimmage in de 16 meter van Bargeres. Het leek even een schiettent maar steeds wist een Bargeres verdediger de doelpogingen te verhinderen.

Uiteindelijk was iedereen wel tevreden met het gelijke spel. Scheidsrechter Fred Jansen uit Grolloo had in deze sportieve wedstrijd een gele kaart nodig en floot een prima wedstrijd.

Gele kaarten
Zuidwolde: Steven Berghuis