Valthermond maatje te groot voor Bargeres

08 december 2014 1e elftal

De 2 – 3 uitslag doet wellicht anders vermoeden maar koploper Valthermond was een maatje te groot voor Bargeres. In de eerste 30 minuten legden de gasten met goed voetbal een duidelijk veldoverwicht neer op de goed bespeelbare grasmat van Bargeres. De ruststand werd bereikt met 0 – 2 maar het had ook een groter verschil kunnen zijn. Bargeres wist alleen op het eind van de eerste helft gevaarlijk te worden maar voor de rest speelde de wedstrijd zich af op de helft van Bargeres. De voorhoede met Theo Gennissen, Edwin Drenth, ondanks de handblessure toch in de basis, en Patterick Feiken wist elkaar goed te vinden maar had het vizier niet helemaal op scherp staan. De tweede helft wist Bargeres meer druk te zetten maar kon de thuisploeg zich nauwelijks kansen creëren. In de slotfase vielen er nog drie doelpunten maar daar had scheidsrechter Simon Jager een belangrijke rol in.

Valthermond startte fel en zette de ploeg uit Bargeres voortdurend onder druk. Bargeres was slordig in de opbouw en leed veel balverlies. In de eerste 20 minuten liet Bargeres het afweten en dat is niet de eerste keer. Al in de 2de minuut kregen Theo Gennissen en Edwin Drenth een niet te missen scoringskans na een prima voorzet van Patterick Feiken. Beide aanvallers kwamen iets te laat om voor een bijna leeg doel de openingstreffer aan te tekenen. In de 7de minuut mocht Alwin Braakman alleen door de defensie van Bargeres soleren en wist fraai af te ronden, 0 – 1. Ook keeper Melvin de Vroet deelde in de malaise. Bij een corner stompte De Vroet de bal tegen het hoofd van Gydo Buurman die tot zijn eigen verbazing daarmee scoorde, 0 – 2. Even later leek Valthermond de derde treffer te scoren na een 1-2 combinatie tussen Alwin Braakman en Edwin Drenth maar de bal ging net over het doel van Bargeres.

Uitkiezen

De storm van Valthermond ging langzamerhand liggen en Bargeres kreeg meer grip op de wedstrijd. Theo Gennissen testte nog eens de kwaliteiten van Melvin de Vroet maar de keeper van Bargeres wist zijn harde inzet tot corner te verwerken. Op slag van rust creëerde Bargeres zijn eerste kans. Reinier Visser kwam voor het eerst door op de linker vleugel en legde de bal terug op Hidde Rog die de hoek kon uitkiezen maar Rog schoot de bal naast. Ook Patterick Feiken kreeg aan de andere kant nog een goede kans maar ook zijn schot ging net naast het doel. Terwijl menig toeschouwer al op weg was naar de warme kantine kende scheidsrechter Simon Jager nog onverwacht een penalty toe aan Valthermond na een zogenaamde handsbal die hij waarschijnlijk als een van de weinigen had geconstateerd. Edwin Drenth mocht de penalty nemen maar keeper Melvin de Vroet stopte de slecht ingeschoten strafschop.

Na de rust zette Bargeres meer druk maar echte kansen wist de ploeg zich nauwelijks te creëren. De beste kansen waren ook nu voor Valthermond. De ruimtes werden steeds groter en zo kon Gydo Buurman vrij op rukken op rechts en zijn voorzet op Patterick Feiken was op maat maar de spits schoot de bal over het doel. Een afstandsschot van Edwin Drenth ging even later net naast. In de 78ste minuut zag scheidsrechter Jager een overtreding van de ingevallen Wesley Ridderbusch in de 16 meter van Bargeres en kende opnieuw een zeer dubieuze penalty toe. Edwin Drenth was nu wel trefzeker, 0 – 3.

Kachel

Na veel commotie over de toegekende penalty vond Jager het ook nog nodig de gele kaart te geven (praten) aan de beste man aan Bargeres kant Leon de Labije die zich van geen schuld bewust was. De wedstrijd was definitief in het slot gegooid. In de slotfase kreeg Edwin Drenth nog een niet te missen kans na een pass van Demy te Velde maar ook nu schoot de spits over. Nadat menig toeschouwer de kachel al had opgezocht kende scheidsrechter Jager nog 2 penalty’s toe aan Bargeres. De eerste kwam voort uit een solo actie van Pascal de Sevren Jacquet die uit balans werd gebracht in de 16 meter en bij de tweede penalty werd Jorrit Visser onderuit gehaald. Beide penalty’s werden onberispelijk ingeschoten door Wouter Huizing. Toen het nog even spannend leek te worden, na de 2 – 3, floot Jager maar snel af in deze verder sportieve wedstrijd, terwijl er nog ca. 5 minuten blessuretijd resteerde. Uiteindelijk zal Bargeres het verlies bij zichzelf moeten zoeken in met name de zwakke beginfase.

Scoreverloop:
7. Theo Gennissen 0 – 1
13. Gydo Buurman 2 – 0
78. Edwin Drenth 0 – 3
87. Wouter Huizing 1 – 3
89. Wouter Huizing 2 – 3

Gele kaarten
Bargeres: Vincent Buikema, Leon de Labije
Valthermond: Stefan Arendsen, Gydo Buurman.