Welkom bij voetbalvereniging Bargeres

Wij zijn al meer dan 40 jaar een begrip in Emmen. Op dit moment telt onze vereniging ongeveer 400 leden waarvan er 350 voetballen. We bieden ruimte aan alle mensen die deze sport willen uitoefenen. Op dit moment hebben we voldoende senioren, jeugd , een 45-plus elftal , een G-team en damesvoetbal. Het damesvoetbal is een samenwerking met Bargeres, DZOH en Erica (BDE). Bij ons gaan presteren en plezier echt hand in hand. Wij vinden het erg belangrijk dat zowel de spelers als de ouders zich thuis voelen op ons sportpark. Wat is de definitie van een vereniging. Een vereniging is een samenwerkingsvorm waarbij meerdere personen op voet van gelijkheid trachten een bepaald doel te verwezenlijken of een bepaalde activiteit te ontplooien, meestal zonder dat hieraan commerciële belangen ten grondslag liggen.

Wat doen we bij vv Bargeres om mensen te verenigen?

Elk lid speelt op zijn/haar eigen niveau in een team. Hiervoor gaan we twee keer per seizoen kijken en evalueren om na elk seizoen goed te kunnen selecteren. Indien mogelijk houden we rekening met individuele wensen, maar leidraad in deze is ons technisch jeugdplan, welke in 2016 is uitgerold in samenwerking met de K.N.V.B.

Elk lid traint 2 maal per week. Van trainingen wordt je beter en dus vinden wij het belangrijk om dit minimaal 2 keer per week te doen. Vanaf de B jeugd wordt er 1 ½ uur per keer getraind. Op de wedstrijddagen wordt er zo gepland dat het veld waarop je de wedstrijd speelt, van te voren vrij is om de warming-up te doen. Dit is namelijk de beste voorbereiding op de wedstrijd. Dit is ook één van de redenen om niet verder te groeien dan maximaal 500 voetballers. Als we dit wel zouden toelaten, kunnen we het bovenstaande niet meer waarmaken en onze leden teleurstellen. Op dit moment zijn er trainers die bij ons het trainersdiploma hebben gehaald en met veel enthousiasme voor de groep staan. We streven ernaar om alle nieuwe trainers, die bij ons instromen, een trainerscursus te laten doen.

Naast het voetballen en trainen zijn er nog veel meer activiteiten voor jeugd, senioren, vrijwilligers en ouders. Hiermee houden we ook buiten het voetbal om een hechte band wat onze club zo kenmerkt. Denk aan activiteiten als, het voetbalkamp voor de jeugd. Dit is een jaarlijks terugkerend fenomeen waarbij het hele weekend leuke activiteiten zijn georganiseerd. Er wordt dan ook 1 nacht “geslapen” op ons sportpark. Verder zijn er de paasactiviteiten met het “open” kampioenschap eieren gooien, het sinterklaasfeest, oliebollentoermooi, klaverjasavonden, dartavonden enz.… Deze avonden zijn niet alleen voor leden of vrijwilligers maar eigenlijk voor iedereen die de weg naar ons sportpark weet te vinden.

Als vv Bargeres vinden we dat elk lid evenveel aandacht zou moeten krijgen. Hier houden we dan ook constant rekening mee. Het maakt ons niet uit wanneer je speelt in de JO8-1, JO10-2 of de JO13-1 teams. Als lid van onze vereniging verdiend iedereen, en elk team, de aandacht die het nodig is.

Verder is ieder nieuw lid verzekerd van een tenue. Dat wil zeggen dat het shirt, de broek door ons zullen worden verstrekt. Sokken worden eenmalig aan onze leden verstrekt. Dit alles is bij de contributie inbegrepen. Lees de verdere voorwaarden op onze site.

Kortom: vv Bargeres is een sportieve en gezellige club met veel oog voor het individu. Voor veel mensen is voetbal ook een hobby. Een manier om sociale contacten op te doen en te onderhouden. In onze visie gaan presteren en plezier echt hand in hand. Kom eens een kijkje nemen op de zaterdag en ervaar zelf de manier waarop wij het voetbal beleven.

Laat je eens bijpraten door iemand van het bestuur of één van onze vrijwilligers, maar wees en voel je vooral erg welkom. Iets waar wij als club elke week ons uiterste best voor doen.

WELKOM BIJ VV BARGERES!

Bestuur vv Bargeres.