Bargeres moet nog even wennen en verliest van Zwartemeer

23 augustus 2015 1e elftal

Zowel Zwartemeer als Bargeres degradeerden het laatste seizoen. Zwartemeer van de 2de klasse naar de 3de klasse en Bargeres van de 3de naar de 4de klasse. Voor Bargeres was het nog even wennen in de eerste helft en de ploeg uit Emmen keek in de rust al tegen een 3 – 0 achterstand aan. De selectie bestond uit vele nieuwe spelers en trainer Peter Timmer moest nog behoorlijk puzzelen om een elftal op de been te krijgen. In de tweede helft herstelde Bargeres zich en had bij 3 – 1 nog de aansluiting kunnen vinden. Door een scheidsrechterlijke dwaling werd Bargeres een penalty onthouden en even later belandde een schot op de paal. Zwartemeer kon echter eenvoudig scoren en bijna iedere voorzet leverde wel gevaar op. Naast het matige verdedigen leken ook de kansen niet besteed aan Bargeres want die waren er voldoende in de tweede helft. Spelers en trainer weten nu waar de ploeg staat en de bekerwedstrijden bieden mogelijkheden om het grotendeels nieuwe elftal beter op elkaar te laten inspelen.

Het was een wonder dat het eerste doelpunt pas in de 21ste minuut viel. Beide ploegen kregen goede kansen. In de 8ste minuut moest een verdediger van Bargeres keeper Roy Zoeten al te hulp schieten en werd de bal van de lijn gehaald. In de 13de minuut kreeg Jesse Habing, na een fout op het middenveld van Bargeres, een vrije doortocht door het centrum. Keeper Roy Zoeten wist Zwartemeer nog van scoren af te houden en redde knap op de inzet van Habing ten koste van een corner. Aan de andere kant kreeg Jorrit Visser een niet te missen kans nadat hij achter de verdediging van Zwartemeer was geslopen en alleen op keeper Harrie Gerdes afging. Visser schoot goed in maar zijn inzet werd door Gerdes gekeerd en in de rebound werd de inzet van de prima spelende Vincent Beukema van de lijn gehaald. In de 21 ste minuut kwam dan toch de eerste verdiende treffer van Zwartemeer. Maurice Heine kon ongehinderd binnen schieten, 1 – 0. Even later lag de 2 – 0 er al in. Een voorzet van Gezim Luli, over gekomen van Drenthina, werd eenvoudig binnen gekopt door Jesse Habing. In de 43ste minuut mocht Habing nog een keer vrij inkoppen nu op een voorzet van Melroy Hemme. Bargeres probeerde nog iets terug te doen maar na een voorzet van Jorrit Visser op Joey de Vroet strandde de speler op keeper Gerdes.

Na de rust ging Bargeres duidelijk uit een ander vaatje tappen. De donderspeech van trainer Peter Timmer had de spelers duidelijk goed gedaan. In de 50ste minuut kwam Bargeres op 3 – 1 door een diepe bal op Vincent Beukema waar keeper Harrie Gerdes uitkwam maar de bal miste zodat Beukers eenvoudig kon scoren. Het was het moment voor de aansluiting want Jorrit Visser was even later alleen voor keeper Gerdes maar werd op het laatste moment in de rug geduwd. De warrig fluitende scheidsrechter Teuben uit Veelerveen zag tot verbazing van vriend en vijand geen penalty. Even later schoot Joey de Voet op de paal nadat Vincent Beukema vrij vanaf rechts de bal keurig terug gelegd had op de Vroet. Het was de fase waarin Bargeres Zwartemeer nog wat pijn had kunnen doen. In de slotfase mocht echter Melroy Hemme vrij inschieten en via een Bargeres speler werd de 4 – 1 op het scorebord gebracht. Vervolgens kreeg Jorrit Visser nog een opgelegde kans maar kwam net te laat op een voorzet en schoot in het zijnet. Een voorzet van Gilles Jan Kalter werd vervolgens wel in het doel gekopt door de ingevallen Leon Smalbil, 4 – 2. Op slag van het eindsignaal brachten vervolgens de ingevallen Lambers en Melroy Hemme de stand nog op 6 – 2. Bargeres hield een beter gevoel over van de tweede helft en zal deze lijn moeten oppakken. Donderdag de thuiswedstrijd tegen Gieterveen, aanvang 18.45 uur.

Doelpunten:

Zwartemeer: 21. Maurice Heine 1 – 0, 25/43 Jesse Habing 2 – 0/ 3 – 0, 76/88. Melroy Hemme 4 – 1/ 6 – 2, 81. T. Lambers 5 – 2,

Bargeres: 50. Vincent Beukema 3 – 1, 80. Leon Smalbil 4 – 2

Gele kaarten: Bargeres: Jorrit Visser, Rinne Peters, Pascal de Sevren Jacquet.

Arjen Visser