Trainingen

TECHNIEKTRAINING

Zoals omschreven in de doelstelling van de voetbalschool ligt het accent van de trainingen op techniek. De balvaardigheid bepaalt voor een (groot) deel het niveau van de individuele speler en het is belangrijk dit op zo jong mogelijke leeftijd al aan te leren door heel veel te oefenen en herhalen. Jong geleerd is oud gedaan!

Om de balvaardigheid van alle spelers in je team te ontwikkelen, is het aan te raden om tijdens de warming-up en de eerste oefenvorm(en) van elke training een handeling met bal (techniek) centraal te stellen, zoals dribbelen, passeren, aan- en meenemen, passen, schieten en de bal afpakken van de tegenstander. Het gaat hierbij om de beweging, de balans, de motoriek en de coördinatie.

De handelingen die de spelers hebben uitgevoerd tijdens de warming-up en de eerste oefenvormen kunnen gedurende de andere vormen van de training meteen in de praktijk worden gebracht. Daarbij observeer je, en stel je jezelf bij elke handeling met bal de volgende vijf vragen:

1. Is de juiste positie gekozen?
2. Wordt het juiste moment herkend?
3. Heeft de actie de juiste snelheid?
4. Heeft de actie de juiste richting?
5. Is de technische uitvoering juist?

De antwoorden op deze vragen bepalen wanneer en welke coachmomenten je hanteert.

De trainingen van de voetbalschool zijn op bovenstaande wijze vormgegeven.

Hieronder zijn alle trainingen op datum terug te vinden en tevens ook uitgesplitst naar technische voetbalvaardigheden. De volgende technische vaardigheden onderscheiden we hierbij:

⇒ Dribbelen en drijven
⇒ Passen en trappen
⇒ Aan- en meenemen
⇒ Schijn- en passeerbeweging
⇒ Schieten en afwerken op doel
⇒ Partijvormen

Hiermee kunnen jullie kennisnemen van een ruim aanbod aan afwisselende en leerzame oefeningen die jullie ook kunnen inzetten bij jullie eigen trainingen. Door te observeren en met elkaar uit te wisselen, kunnen we allemaal ons voordeel ermee doen, een win-winsituatie!

training 20 maart 2021 (pdf)

training 27 maart 2021 (pdf)

training 3 april 2021 (pdf)

training 10 april 2021 (pdf)

training 17 april 2021 (pdf)

training 24 april 2021 (pdf)

training 1 mei 2021 (pdf)

Bekijk ook

Volgende wedstrijd

Bekijk vorige wedstrijd Geen wedstrijden de komende periode.
Bekijk volgende wedstrijd
18 mei 14:30 uur
Sportpark Burg. Boekhoven, NIEUWE PEKELA
¯ Damacota    Bargeres

Er zijn op dit moment geen agendapunten.